matintaget v.37

Eftersom jag fick ett bra resultat denna vecka ska jag slänga in hur min matsedel såg ut. Tyvärr har jag ett stort fel och det är att jag inte kan äta frukost. Jag vet att frukosten är jätteviktig, men skulle jag äta något på morgonen kommer det upp lika fort igen. Resten av dagen är bättre, trots att jag äter lite för sällan.

Alla dagar när jag jobbar ser ut ungefär så här:
6.30: kaffe
7.30: banan
9.30: äpple eller banan, kaffe
11.30 lunch
14.00 frukt, kaffe
18.00 kvällsmat
Till nästan alla måltider har jag tomat och gurka. Det är lunchen och kvällsmaten jag tar upp här nedan. Till maten dricker jag vatten.

v.37
må:
1 kycklingfile stekt i småbitar med salt och peppar samt 1 dl pasta och 2 msk cafe de Parissås.
1 1/2 dl Yoggi >0.5%, 1/2 dl müsli, 1 knäckemacka med skinkost och morötter.

tis:
1 1/2 dl viktväktarnas köttfärssås samt 1 dl pasta och wokgrönsaker.
1 1/2 dl yoggi, 1/2 dl müsli, 1 knäcke med skinkost och rökt skinka.

ons:
1 kycklingfile stekt i småbitar, 2 knäcke och 2 morötter
1/2 burk Findus köttsoppa samt 2 skorpor med ost

tors:
2 crêpes med nötfärs/kantarellfyllning, rårivna morötter.
1 1/2 dl yoggi, 2 knäcke med skinkost

fre:
2 knäcke med 6 köttbullar, 1 banan
tacos (1 litet mjukt bröd, ca 2 dl nötfärs, 4 msk majs, lite riven ost + grönsaker utan points.)

I tisdags unnade jag mig två cocosbollar utan kexbotten och i fredags åt jag också två cocosbollar.

Tyck till
Postat av: jenny

men herregud jag äter ju som en hel karl i jämförelse med dig!! ;)) Jag MÅSTE minska portionsstorlekarna...

Tack för att du delade med dig!!

2009-09-12 @ 14:07:55
Postat av: Helen

oj oj va liter du äter.. jag äter en bra frukost.. en lagom lunch en lagom middag.. du äter ju bara en måltid per dag...

kul att du delar med dig.. men jag skulle hungra ihjäl med bara en riktig måltid per dag.. särskilt om jag motionerar bra... jag vet ju att jag går ner i vikt om jag äter 3 mål å 2 mellanmål.. om dom är lagom i portion och om jag låter bli gotta å massa mackor.. särskilt mjukt bröd.. åsså motion på det... men alla är vi olika.. å tur är väl det... stooor kram

2009-09-12 @ 15:49:10
URL: http://helenw78.blogspot.com
Postat av: MissyElliot

Ja, jag äter bara ett varmt mål om dagen. Men så är vi ju olika och behöver olika. Första veckan är alltid lite tuff medan magsäcken ställer om sig, men sedan är det skönt att bli mätt efter en lagom liten portion

2009-09-12 @ 15:54:58
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh vad duktig du är.. ge mig lite av din motivation

2009-09-12 @ 18:41:55
URL: http://candygirl.worldofsecrets.com

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0