tack

Tack alla ni som kommenterat och skickat styrkekramar i förra inlägget.
Det behövdes.
Jag brukar ju inte skriva så allvarliga och dystra inlägg, men den här gången behövde jag verkligen skriva av mig.

Det kan ju vara så att jag "målar fan på väggen" och att det kommer att reda sig. Minimannen är ju just nu inne i det populära treårstrotset och det kan ju göra sitt till det hela. Och det är kanske just för att jag är insatt och har sett mycket i mitt jobb som jag drar de slutsatser jag gör. På förskolan hade de inte tänkt så lång, än. Ingen annan i familjen eller vännerna har heller funderat i de banorna. De ser bara Minimannen som en livlig och aktiv liten kille. Vad som än händer så spelar det ju egentligen inte så stor roll, för vi löser det.

Det är ju också så att Stora lilla killen var precis tvärt om. Han var en lugn och sansad liten kille, nästan för lugn ibland. Vi är inte riktigt vara vid att det är fullt ös.

Det vi ska göra nu är att försöka vända allt "skäll" och mer fokusera på allt det han gör bra. För egentligen är det inte några större "fel" på vår Miniman. Han kan så mycket och gör så mycket bra saker. Vi ska välja våra strider och testa på att avleda så mycket det går. Så han slipper hamna i konflikter, både i förskolan och på dagis.

Idag är han hemma med pappan, för förkylningen har grabbat tag i honom.
Jag ska väcka Stora lilla killen och cykla till skolan. Och idag får vi cykla försiktigt, för inatt har det kommit lite snö....

Ha en härlig måndag allesammans.




Gör mig glad med en kommentar

Postat av: Myra

Är det nån som fixar detta, Missy, så är det du! Jag har ju fasen sett er 'in action', så jag vet vad jag pratar om. ;)

Och du vet var jag finns, om du behöver ventilera.

Lots of love!!!!!

2009-12-14 @ 08:32:26
URL: http://myrasmysterier.blogspot.com
Postat av: Sussie

Gull.....



Precis vad vi pratade om igår!

Jag förstår dig dock, att man måste få ventilera sig och få gråta!

Jag tycker vi tar denna striden OM det verkligen blir nödvändigt!!!!



Pussa minimannen från tanten där borta på gatan!



Love you!!!!!!



Puss och tack för peppet!

2009-12-14 @ 09:01:31
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Cissi

Det är svårt när man har två så olika barn - för visst jämför man, även om man inte gör det frivilligt. Och stackars liten får mer "skäll" och "ajabaja" och man själv står där med dåligt samvete. För visst veeet man att man ska avleda - men det är ju så svårt ibland, speciellt när beteendet upprepar sig och man vet att de vet att de gör fel...



Lycka och till och hoppas att det är ovanligt livligt treårstrots bara!



Kramar Cissi

2009-12-14 @ 09:38:47
URL: http://cissistankar.blogg.se/
Postat av: annas Perssonliga

Hej!

Ibland måste man bara ventilera... låter som ni är väl förberedda och har en bra plan.Kanske bara är en livlig kille som sagt. 3års-trotset är inte roligt. Vi har lilla Fröken Nej på besök dagligen...



Härligt med lite vitt på backen!



Kram

2009-12-14 @ 10:37:05
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/
Postat av: Frida-Fantastiskamamman

Försök att INTE kommentera det han gör som inte är så bra & lägg ALL energi på det som han gör bra....det kan ta några veckor man jag lovar att han snart kommer att visa mer & mer "bra" sidor.

Jag ventilerar ofta som du vet;) tycker det är skönt att skriva av sig ibland ( eller ofta ;D)

Massor av kramar<3

2009-12-14 @ 12:12:14
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: mia

Har julens bästa tävling

Lottar ut en helt ny Sony Ericsson Satio

Postat av: Janne Hood

Hej vännen!

Det är svårt se ljus kanske mitt i en sådan period, men idag vet man så mycket mer och hjälpen god - samtidigt tidigt ute. Sonen här har ngt som gjort honom överaktiv, men först runt tonåren blev det too mucho. Idag funkar han, men är speciell. Så ni kommer fixa det, med kärlek och tydlighet löser man det, sonen minns jag att jag var väl övertydlig emot ibland. Just som nämns här, att ta fram allt bra, berömma ger mycket och insikten ni har är bra. Sköt om er alla, kraaaam, Hooden ;)

2009-12-14 @ 20:03:05
URL: http://www.metrobloggen.se/utrop
Postat av: Helen

hej vännen.. har som vanligt varit dålig på att läsa bloggar. Jag blir tårögd av ditt inlägg och hoppas att det är trots och att det är en "period" som vi alla gillar att prata om. Jag tycker du är en fantastisk mamma som kommer göra allt för dina barn. Det är ju bra att du tar det här på allvar utifall det skulle visa sig vara någon diagnos, då har ni haft det tänket. Nu är det ju som sagt inte säkert att det är något sådant..

Men ge minimannen all kärlek och visa vad som är rätt och fel. som jag redan förstår att ni göra.

Vill bara säga att du är bästa mamman..

KRAM

2009-12-14 @ 22:19:32
URL: http://helenw78.blogspot.com

Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0