Missy blickar bakåt

2009 är snart till ända och jag måste säga att ännu ett toppenår har passerat.
Mycket har hänt och jag blickar lite snabbt tillbaka i arkivet.

JANUARI
Minimanen firade sin andra födelsedag, åt en semla och var lockigare än lockigast.

FEBRUARI
Var månaden vi införde smidiga nattningar, började med trappfix och fotade tröst.

MARS
Började med hiskeliga tandproblem, det fixades i Stora lilla killens rum, Stora lilla killen firade sin 6-årsdag och det var 70-talsfest som hette duga.

APRIL
Då de nya rollerbladesen invigdes, det osade bränt i vårsolen, trappan blev klar och jag började utrota häckskrället.

MAJ
Var den härliga trädgårdens tid. Minimannen käkade starkt och grävde grop. Stora lilla killen fotbollstränade och tyckte att jag var den bästa mamman.

JUNI
Här hände det massor. De två äldsta grabbsen drog till Göteborg, det flyttades rosenbuske, äpplena fick sig en omgång, det såldes lotter och firades midsommar. Det var fotbollsskola, golvsovande barn. och 3D glasögonens återkomst.

JULI
Kidzen busade runt på Fun City och High Chaparall. Vi hittade en strandad val i poolen. Minimannen skulle "ånga enget" och det skördades kantareller. En taks kom på besök och hagelskuren Allan vräkte sig över oss.


AUGUSTI
Det knivades och bets och joddlades. Jag ville sälja Minimannen snorbilligt och han förberedde sig att flytta. Stora lilla killen började förskoleklass och några kantarelltjuvar hindrades i sista stund. Franskt på händerna, Minimannen siktade mot högre höjder och en fest bidde ett bröllop.

SEPTEMBER
Denna månaden var det en del sjukt. Det shoppades på Tradera och rensades i trädgården. Minimannen hittade en ny sovplats. Självklart plockades det en massa svamp också.

OKTOBER
Minimannen fick bältros och dekorerade badkaret. Det Traderades igen både toppenfynd och elak säljare. Min dator gick hastigt bort och min lilla papps fick komma till undsättning. Det var kuligheter som sexparty och lössläppt triologivägran.

NOVEMBER
Då tog Stora lilla killen och mamman kvalitétsmys. Familjen åkte på äventyrsbad och det var inget studsmatteväder. Declan sjöng vackert, Stora lilla killen skrämde slag på oss och det kom äckel i badkaret. Min mamma blev kidnappad och kusinen Alex kom till världen.

DECEMBER

Klumpiga Missy fick ont i fingret och blev julfinKärlekskalendern kom på plats. Det bakades lussebullar och var pepparkaka och stjärngosse. Jag och Minimannen reste till Söderhavet och så blev julgranen klädd. Till sist så firades det jul och mystes med bebis. (Det var Midseasonparty ochkså, men det har jag inte hunnit skriva om ännu....)


Förhoppningsvis ska jag hinna med ett kort inlägg ikväll och visa nyårsstassen precis som jag brukar innan vi drar iväg på galej till Suzanita.

Gör mig glad med en kommentar

Postat av: soffie

Va roligt att läsa om ditt 2009.

Önskar dej ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!!

2009-12-31 @ 09:42:45
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Susan

Kul att läsa=)

Hoppas att ni får en mysig och trevlig nyårsafton.



Gott nytt år på dig gumman.



Kramar

2009-12-31 @ 10:00:38
URL: http://gullix.se
Postat av: sweetmama

Härligt vilken summering av 2009 !

Önskar dig ett gott nytt 2010!!!

2009-12-31 @ 11:04:53
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: MorsanMia

Gott Nytt År till dig också.

Kram

2009-12-31 @ 11:36:10
URL: http://wwwmorsanmia.blogspot.com
Postat av: Ida

Oj vilken summering, får nog återkomma och kika lite mer =)



Önskar er ett riktigt Gott Nytt År!!

2009-12-31 @ 13:54:11
URL: http://galetfamiljeliv.blogg.se/
Postat av: ejmis

Gott Nytt År!

2009-12-31 @ 14:07:57
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Bibbi

Önskar dig ett gott slut och ett Gott Nytt År!

Tittar in imorgon och kollar att du hade trevligt ikväll.

Kram

Bibbi

2009-12-31 @ 14:43:32
URL: http://bibbisblogg.wordpress.com
Postat av: Janne Hood

Heeeej,

vilken trevlig almanacka med återblick, även om en del av året alltid har lite sämre delar och några bättre.

♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪

Missy - min goa bloggvän,

♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪

Njut av allt gott och må bäst

♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪

...Och ett GOTT Nytt år.

KRAM

Hooden ;)



Ha det fint alla i familjen, har även märkt

din syrra har samma sköna personlighet ;)

2009-12-31 @ 17:16:00
URL: http://www.metrobloggen.se/utrop

Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0