utmanad

Har blivit utmanad av Marie att skriva om mitt jobb och hur jag trivs med det.

Ok, detta är lite klurigt. jag är lärare och älskar det! Det finns inget bättre jobb och jag tycker att det är roligt varje image608dag. (Ja, ja, tänker ni, nu överdriver hon. Inte kan det vara kul jämt eller?) Jo, jag tycker faktiskt det. Visst är det jobbigt ibland. Struliga ungar, ungar som inte vill vara i skolan, ungar som far illa hemma, ungar som inte har några kompisar, ungar som har svårigheter med att lära sig, ja listan kan göras lång..... Det finns jobbiga föräldrar och struliga chefer. Men det är bara en liten del. De flesta ungar är goa och glada och positiva. De vill, men kanske inte alltid kan. Men det är just detta som är tjusningen med jobbet. Man vet aldrig hur en arbetsdag kommer att se ut. Vad som helst kan hända och det gäller att vara beredd på alla olika situationer.

Klurigt, skrev jag innan, ja det är det. Mitt jobb som jag älskar har jag på en F-7 skola.
Där finns mina image607arbetskamrater och min miljö. Men just nu är jag ju inte på den skolan.
(Mer om detta kan ni läsa här.) Jag trivs fortfarande med mitt jobb,
men det är inte riktigt samma sak just nu. Jag brukar ha klass och många olika ämnen, och det är stimulerande på ett helt annat sätt.
(Får väl se det som en kompetensutveckling att ha 12-15-åringar och matematik!)

Det är inte riktigt med samma glädje och entusiasm jag skuttar till arbetet om morgnarna. (Missförstå mig rätt, jag tycker fortfarande att det är kul och eleverna jag har är härliga.)

Summa summarum: Jag har det bästa jobb man kan ha. Skulle inte byta bort det för allt smör i Småland, så det så.

image609

Nu vill jag veta om dig och ditt jobb. Skriv ett inlägg i din blogg och skriv en kommentar här hos mig när du gjort det, så jag kan gå in och läsa....

image609

Nu har jag tillbringat nästan 2 timmar vid datorn. Snacka om att jag har att ta igen...... Men inte mer idag....
Dags att slumra i kudden en stund. image610

See ya all soon.

Gör mig glad med en kommentar

Postat av: ejmis

Timmarna går fort när man sitter vid datorn...

2008-03-05 @ 21:52:59
Postat av: Sösster

jag förstår att du är stolt över ditt jobb. Ungarna fattar inte att de kan skratta sig lyckliga över att ha en sådan engagerad lärare som du. Tänk om man hade det när man själv gick i skolan... då kanske man inte hade varit så j-la trasig idag... ;)
Kramis!

2008-03-05 @ 22:04:09
URL: http://Catjalainen.blogg.se
Postat av: Dress Like a Princess

Godnatt :)

2008-03-05 @ 23:01:24
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: evans

Visst är det roligt att vara lärare! Det som sätter käppar i hjulen för att jag ska kunna njuta fullt ut är att framtiden ser så pass mörk ut med sjukande elevantal, neddragningar, sammanslagningar av klasser, besparingar...

Ha en bra dag! Hoppas att ni har det bra i nya huset!

2008-03-06 @ 08:44:44
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Sussie

Gull

Jag har antagit din utmaning på min blogg.....komiskt.

Puss

2008-03-06 @ 18:08:10
URL: http://Suzanita.blogg.se
Postat av: Marie

Det är så himla roligt att läsa om alla andras jobb och det är så kul att läsa att alla jag har utmanat trivs med sina jobb!

2008-03-07 @ 08:10:50
URL: http://cutemizziz.blogspirit.com
Postat av: Erika

Ska med anta utmaningen...men just idag orkar jag inte. Ska inte tänka på jobbet på flera dagar nu :))

2008-03-07 @ 17:35:04
URL: http://sjalvfortroende.blogg.se

Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0