sjuk liten kille

De senaste dagarna har det varit lite smått kaotiskt här hemma. Minimannen har fått en rejäl förkylning och håller oss vakna i tid och otid. Han hostar och snörvlar om vartannat, men är ändå förvånansvärt pigg emellanåt. Det tuffa image288är nätterna då han vaknar stup i kvarten, ledsen och i stort behov av att vara nära. (....och det är mest mamman som funkar, ibland pappan...) Att sitta med en liten kille i famnen nätterna igenom börjar göra att jag känner mig lite trött....och vimmelkantig! För att inte tala om hur trött jag är på att sjunga "I ett hus vid skogens slut".(som är Minimannens favorit och det enda som har lugnat honom om nätterna!)

Pappan känner sig lite risig han med, men jag och stora lilla killen har klarat oss, än så länge. Annars brukar det vara så att dagisstart efter semestern = sjukt i familjen. Minimannen har garanterat fått sin förkylning från Elliots dagis. Han är ju med dit varje dag och det är alltig typ 5 ungar som rusar fram och ska klappa och gosa lite. (Vem vet vad dessa förgrymmade ungar bär på för bacillusker....?)

Gör mig glad med en kommentar

Postat av: Lotta

Usch era stackare jag vet vad ni går igenom dessa %&##¤%&/())(&%%% dagisbasilusker Hoppas minimannen snart e på fötter igen och ni oxå!!
Kramar Lotta

2007-09-06 @ 13:23:48
URL: http://kelo.blogg.se
Postat av: Nell

Melodi: I ett hus... Text: Fri tolkning av Nell B
"I ett hus som ej är rött, bor en tjej som är så trött,
bebis snorar, skriker jämt, mor hon bara fläm´t.
-"Hjälp, ack, hjälp ack hjälp du mig"! Annars slår jag snart sönder en grej"
-"Mamma bit ihop, trala, snart så är jag bra....!

2007-09-06 @ 13:42:12
Postat av: Camilla

till Lotta:
thanx
till Nell:
mohaha, jag garvar ihjäl mej!

2007-09-06 @ 13:57:15
Postat av: Catja, sösster och schvesster

Stackars liiiten... Hade moster varit där så hade hon trollat bort det onda... :)
Är själv sjukling... Feber å ont i halsen. Perrfa nu när man drar till sthlm imorrn! SKIIIT!!!

2007-09-06 @ 16:39:37
URL: http://Catjalainen.blogg.se
Postat av: evans

Usch, vad jobbigt! Hoppas han kryar på sig snart! Dagisbacillerna har vi också haft besök av... Nu har jag gjort utmaningen!

2007-09-06 @ 18:57:56
URL: http://evans.blogg.se

Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0