fredagsmys blev lördagsmys

Bakgrund:image294
Gårdagen slutade med osämja. Elliot hade bestämt sig för att fullkomligt skita i vad jag sa om kallt väder och "No-way-du-får-vara-ute-i-bara-t-shirt". Helt sonika hade han tyst slängt in jackan innanför dörren. Detta ledde till en arg mamma som är trött på ungar som inte gör vad man säger. Resultatet av denna trots = inget fredagsmys. Sorgligt men sant. Fy sicken elak mamma jag är!

Aktuella händelsen:
Scenen utspelar sig vid frukostbordet. En ny dag och vi pratar om att uppföra sig och att göra som mamma säger. Elliot håller med och säger väldigt nöjt:
- Vet du mamma, jag har godisägg (Kinder) och jag har Sverigegodis (marabou mjölkchoklad) och jag har image295smågodis i paket. (zoo tablettask). (Det inom parantes är min förklaring ifall du inte hängde med!)
- Ja, jag vet, svarar jag (och svär lite i mitt sinne över pappans svagheter vid godisavdelningen).
Elliot tittar på mig och utbrister glatt:
- Det du mamma, så mycket godis, det är helt sanslöst!

Gör mig glad med en kommentar

Postat av: Johanna

Utamanad av mej om du känner för det! Kram

2007-09-02 @ 12:28:41
URL: http://radhusidyll.blogg.se
Postat av: Schvesster

Han e ju sååå skön den ungen...! Pussa honom från moster!
Kramiz

2007-09-02 @ 13:14:39
URL: http://Catjalainen.blogg.se
Postat av: Nell

Sicken tänkare!! Men i mina mått mätt, så var det ganska LITE godis... ;-)

2007-09-02 @ 14:56:51
Postat av: Petra

*hahahaha* sanslöst ;-) kul!

2007-09-02 @ 22:19:01
URL: http://petraodaniel.blogg.se

Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0