Du vet att det är sommar när...

När det inte varit någon vidare sommar att tala om och när hösten står för dörren vill jag ge dig en liten rolig sommarlista att suga på....
Du vet att det är sommar (i större delen av landet) när:

 

image250 msn-listans användare som är offline överstiger antalet som är online.
image250 du inte får en kommentar i bloggen på hela helgen.
image250 du inte får ett endaste sms på hela helgen.

image250 alla som är tillgängliga via mail eller msn befinner sig på arbetet.
image250 alla som är online på msn har tillägget "ute i solen" (inte vid datorn) efter sitt skärmnamn.

image250 alla som hör dig prata om filmkväll tittar på dig som om du vore från en annan planet.

image250 föräldrarna har inte hört av sig på en vecka.

image250 du vaknar mitt i natten och det fortfarande är (nästan) dagsljus.

image250 du vaknar mitt i natten och vill gå ut och promenera. image246

image250 du vaknar mitt i natten - varje natt.

image250 du vaknar klockan 06 på morgonen och tycker att det är dags att stiga upp.

image250 du kan sova naken utan täcke utan att få köldskador.

image250 du kan sova naken utan täcke med fönstret öppet utan att få köldskador.

image250 du får lust att gå omkring naken mest hela tiden.

image250 det blir så varmt i sovrummet att du väljer bort att ligga sked.

image250 du sätter dig inne fastän det är strålande sol ute. (och har dåligt samvete för det!)

image250 du väljer en kall lunch framför en varm.

image250 du vill inte gå in på kvällen för det är så skönt ute.

image250 hunden går in och lägger sig ( på dagen) när ytterdörren står på vid gavel och lägger sig ute på kvällen.

image250 du utan att oroa dig för grannarna solar naken på balkongen.

image250 du tycker att allt som går att göra inomhus går att göra på balkongen och därmed bär ut och in halva möblemanget bara för att kunna äta frukost, plugga, äta lunch, sy, läsa och äta middag därute.

(Bilden har jag hittat hos Marre)


Gör mig glad med en kommentar


Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0