dax för en liten lista - bara för vuxna!

image269

Det var länge sedan jag slängde in en liten lista. Här kommer en du kan roa dig med i höstrusket!

Med den här listan kan du kolla av hur "vuxen" du är.
Ju fler JA, desto mer vuxen! Om det sedan stämmer är en annan fråga.

Körkort

Japp, fast jag tog det inte förrän jag var 22 år gammal.

Bil

Japp å en kombi till och med. (Behövs när man har två ungar!) image273

Matservis

Jo men visst kan man kalla det för matservis.

Soffbord

Ja, en kista som är ett ärvegods från SuEllen.

Ica kort

Konstigt nog inte.

Hemförsäkring

Det finns tecknat samt ett antal andra försäkringar.

Eget boende

Jo då, det lilla radhuset är alldeles perfekt.

Fast inkomst

Självklart, men lite mindre nu när jag är mammaledig.

Köksbord

Ett nice vitt/björk från IKEA.

Finglas
Oh, ja. Flera olika uppsättningar, faktiskt.

Betalkort

Jajamensan.

Toarullehållare

Japp, det är ju så himla irriterande att behöva springa upp för trappan och hämta mitt i alltihop!

Duschdraperi

Ja. Annars stänker det ju vatten i hela badrummet!

Barn

Japp, två ligister härjar runt här hemma.

Sambo/make/maka

Sambo = ja (make = inte ännu!)

Spelar bingolotto

Nej, inga vuxenpoäng här inte.

Tippar på lördagar

Nej, fattar mig helt ärligt inte på sånt. Har ingen tur i spel.

Internetbank

Absolut! Så praktiskt och enkelt.

Organiserat skafferi

Självklart, jag skulle nog inte överleva annas! (ha ha ha, nu garvar de som känner mej!)

Färsk mat i kylskåpet

Absolut.

Faller för reklamfilm

Herregud, det kan nog ha hänt när jag tänker efter.

Har fläckbortagningsmedel hemma
Of course, krävs olika sorter för att sanera efter ligisterna!

Pensionsfond
Ja.

Sopsorterar
Nej. *skäms*

Prenumerar på någon dagstidning
Ja. Värnamo Nyheter dimper ner på morgonkvisten.

Prenumerar på Allers/Hemmets veckotidning
Nej, men på Vi Föräldrar.

Letar middagstipsimage274
Ja för tusan. Variation är bra.

Har en stavmixer
Jajamensan.

Äter söndagsmiddag
Ibland.

Blir arg när skorna inte står på sin plats
Ja! Speciellt när de står precis framför dörren.

Får majoriteten av post i räkningsform
Tyvärr så verkar det vara så ja. (Det å en himla massa reklam!)

Försöker att inte svära
Försöka kan man alltid, men nog svär jag en del.

Sorterar tvätt
Ja, det går ju så mycket snabbare då.

Har en krok i badrummet märkt "gäster"
Nej.

Mobilabonnemang
Ja, hos Telia.

Hemtelefon
Ja, en smidig bärbar liten vän som man aldrig hittar när man ska ringa.

Veckohandlar
Målet är det ja.

Medlem i hyresrättsföreningen
Nej.

Gardiner
Absolut!

Dukar
Näpp, gillar inte sånt!

Överkast
Nej, det är ett under om jag kan få sambon att bädda det lilla som finns i sängen!

Kuddar för prydnad
Haha, vad vuxen jag känner mig, men svaret är ja.

Fruktskål på bordet
Ja. Just nu finns där äpplen och bananer.

image269


(Bilderna har jag hittat hos
Amreta och Marre)

Gör mig glad med en kommentar

Postat av: Kalle Lundstedt

Hej! Jag söker småbarnsföräldrar i småland! Anledningen är att vi vill göra en inslagsserie, i ett kommande regionalt program på svt, där man får följa med en småbarnsfamilj genom vardagen. Om du är intresserad- hör av dig på [email protected]
Ha det bra!

2007-08-28 @ 10:26:43
URL: http://svt.se/nutv
Postat av: Sussie

He he jag fick 28/44. Betyder det att jag är gammal...hihi
Puss på dig

2007-08-28 @ 12:17:24
URL: http://SuEllen.blogg.se
Postat av: Sösster

Ja du... jag har inte gjort min än, men jag kommer nog inte att få så många vuxenpoäng jag... hahaha

2007-08-28 @ 12:27:13
URL: http://Cajalainen.blogg.se

Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0