bebismysterie 1 - morgonpigghets-trötthet

Varför i hela friden funkar bebisar som de gör?
Ett exempel:
Gårdagen tillbringades i trevligt sällskap i den stora metropolen Bor. Grillning å rusdryck stod på schemat. De stora små pojkarna lekte och busade runt i timtal. Minimannen tog supermegakorta powernaps för att inte missa något. Trötta och glada styrde familjen hemåt cirkus halv tolv. Väl hemkomna var det som om någon klubbat omkull pojkarna. (ja den störste med rusdryck i kropp slocknade nog först)
I mitt stilla sinne hoppades jag på att kanske få liiiite sovmorgon, men ack så fel jag hade. Minimannen vaknade strax efter sex, pigg som en lärka, för att vid strax efter sju somna in igen.

image209

Varför i hela friden gör bebisar så?
När han väl fått upp mig, och jag snabbt slängt i mig en stor kopp java,
har jag svårt att somna om.
Undra om jag någonsin kommer att lära mig alla dessa mysterier med bebisar!!!





Gör mig glad med en kommentar

Postat av: Johanna

Ha ha..här är det precis sammma sak..Men jag tycker det är underbart när Lillan sover morgon/förmiddag..då dricks det en hel kanna kaffe framför datorn i lugn o ro...Fast jag håller med..nån gång hade det varit skönt med sovmorgon. Får jag lov att bjuda ner er på kaffe i nästa vecka? Kram

2007-08-09 @ 09:33:34
URL: http://radhusidyll.blogg.se
Postat av: Lotta

Ha ha känner så väl igen och den enda!! gången Meia sovit länge var hos mormor häromdan då sov hon till 10.00 va vilka ungar!
hoppas du får vila igen dig lite under dagen
Kram

2007-08-09 @ 09:47:13
URL: http://kelo.blogg.se
Postat av: Sösster som vet...

Ja du. Visst är det ett mysterie! När jag passade honom i söndags var det ju precis likadant. Han vaknade sex (jag: upp som en zombie) och somnade om 07.20... Fattar det inte heller... hihi

2007-08-09 @ 17:30:52
URL: http://Catjalainen.blogg.se

Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0