Tredje gången...

augusti 2007 kom den första gången och i juni 2008 fick ni göra den igen.
Nu är det dags en tredje gång.

Min besöksstatistik har igen ökat lite och jag är sååå glad över att det är så många som kommer hit och läser och kommenterar. Jag vet vilka många av er är, men jag vill ändå veta mer.
(Har kortat ner listan lite för att det inte ska vara jobbigt att svara...)

Självklart kan du vara anonym och inte svara med ditt riktiga namn, men jag vill gärna att du som är här svarar med något litet. Det skulle vara så himla roligt att se var alla finns och vad jag och min blogg gjort för intryck. (Första gången fick jag 11 kommentarer och senast bidde det 36, slår ni det tror ni?)

Tack på förhand och kramiz till er alla!!!

image250

1. Vem är du och hur gammal?

2. Var bor du? image251

3. Vad gör du på dagarna? (pluggar, jobbar, arbetslös, föräldraledig etc)

4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt?

5. Känner vi varandra? Har vi träffats?

6. Beskriv mig med tre ord. (Om du kan..)

7. Vad var ditt första intryck av mig?

8. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få? (hi hi hi)

Gör mig glad med en kommentar

Postat av: Maggan

Okidoki, då ska vi se... ;)

1. Maggan här då, 34 år har man visst hunnit bli

2. Jag bor i fina lilla Halmstad sen hösten 2001.

3. Jadu, vad sjutton gör jag om dagarna egentligen, haha. Pluggar på Högskolan till gymnasielärare, varvat med att vara mamma till tre.

4. Hmm, jag hittade nog hit via FB tror jag...nån gång i höstas?? Tror det. Det finns inget sämsta, det bästa är att det är din blogg, dina tankar och dina ord! =)

5. Ja, man kan väl säga att vi kände varandra bättre förr, vi gick på fritids ihop, sen spelade vi fotboll ihop.

6. Glad, envis (som jag minns dig,hehe) och knäckebrödälskare (stämmer det fortfarande ?)

7. Att du var en tuff tjej ;)

8. Jag gissar på 40 =)



Kramen!

2009-04-09 @ 10:05:02
URL: http://maggan-baraord.blogspot.com
Postat av: Erika

Åhh jag vill vara med :)

1. Erika heter jag och jag är 29år fyllda

2. Bor i Timmersdala, en liten håla i Skaraborg

3. Ja just nu går jag ju hemma o bara väntar. Föräldradagarna bara tickar iväg o inget händer :P

4. Oj, jag vet faktiskt inte men det var en av de första bloggarna jag började läsa när jag startade upp min egen. Så lika länge som jag bloggat! Tycker allt är bra. Du har en sådan härlig personlighet.

5. Vi känner bara varandra genom bloggandet. Än så länge iaf...hihi. Borde ha en bloggträff :)

6. Sprallig, positiv, spännande

7. Jag har alltid tyckt bra om dig

8. Måste ju klå sist så jag satsat på 50 :)

2009-04-09 @ 10:27:37
URL: http://sjalvfortroende.blogg.se/
Postat av: Mad

1)Mama Mad här, Madelaine är jag döpt till.

2) Uppväxt i Skanör, bosatt i Malmö.

3) Nybliven mamma. Pluggar annars till sjuksköterska.

4)-hittade hit via Helen och gillar ditt sätt att skriva.

5)Ingen IRL träff, bloggbekanta

6)Rolig o snäll o go

7) Tycker du verkar vara en skön filur..

8) 59 kanske montro

2009-04-09 @ 11:37:20
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: sara

hoho..va roligt..:)



1. Sara, 23 år



2. Kalmar



3. Gåe runt o e tjock:) nä, är egen företagare o lärare



4. Gillar din blogg...läser den nästan varje dagmi snart 1 års tid



5. Nä det har vi inte gjort



GLAD PÅSK

2009-04-09 @ 11:38:57
URL: http://sethsson.blogg.se/
Postat av: >Robin Hood>

1. Vem är du och hur gammal? Robin Janne Hood överhårig ;)



2. Var bor du? Väst (och kavaj)



3. Vad gör du på dagarna? Arbetsskada hämmar mig , men har inga hämningar i övrigt ;)



4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt?



Sedan jag började blogga har jag läst, inte dagligen då dygnet bara har 24 timmar. Bra är att den är varierad och bloggskrivaren söt, dåligt - är

att jag ingen chans har på henne (överhårig)



5. Känner vi varandra? Har vi träffats? Nej, snyft, man kan inte få allt :)



6. Beskriv mig med tre ord. (Om du kan..) Positiv, humor och pålitlig (tvärtemot mig :)



7. Vad var ditt första intryck av mig?

Spontana tjejen!!!



8. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få? (hi hi hi)

Hehe på dig själv, 43 blir mitt svar. (Om skriver jag så många som behövs för att uppnå siffran).



Får man önska en fin påskhelg? Jaså inte, hm.

Jaja, ha det gott med egg och annat ändå ;)

Kram

Hooden

2009-04-09 @ 12:14:40
URL: http://www.metrobloggen.se/utrop
Postat av: Iah

1. Iah, 27 år.

2. Bor i Västerås.

3. Pluggar till lärare om dagarna och lirar hockey på kvällarna!

4. Jag smyger in lite då och då via Myra och tjyvkikar. Har inte orienterat mig så värst mycket, men det jag har sett har varit trevligt!

5. Nä, inte vad jag vet i alla fall! ;)

6. Pass

7. Kärleksfull mamma (förmodligen för att du har hjärtan i headern vid barnen! ;)

8. Ehhh, jag är nummer 6 så.. 12?

2009-04-09 @ 15:22:00
URL: http://mangoolife.blogg.se/
Postat av: Fresia

1)Christel, 53 år

2) Märsta

3) Arbetar (mkt o gärna)

4) Ganska länge via Sabinas sisyfosiska..Jag började läsa den för att jag tyckte du verkade vara en trevlig tjej när du kommenterade hos Sabina. Bloggen är lite varierande, både vardagligt och annat vilket jag tycker är bra.

5)Nej, vi har inte träffats (tror jag)

6)Har absolut ingen aning eg. Tror kanske att du är envis, rak och ärlig. Men jag kan vara helt ute och cykla här, det är bara en känsla jag har.

7) Varm

8)47

2009-04-10 @ 00:19:33
Postat av: ♥ MammaRussin

1. Vem är du och hur gammal?

Jag är rätt positiv för att vara närking, hihi, Jag är i mina bästa år, dvs 36 år snart 37 år..;)



2. Var bor du?

I närke, örebro finns min adress...



3. Vad gör du på dagarna? (pluggar, jobbar, arbetslös, föräldraledig etc)

Jag är mammaledig men jobbar lite extra nu mer..



4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt?

Minns inte hur länge men ett par månader är det ju iaf.. Kanske sedan stina föddes.. minns inte, med du skriver mysigt och trevlig och jag läser allt då jag har dig på bloglovin... missar inget på så sätt..;)



5. Känner vi varandra? Har vi träffats?

Nope vi har inte träffats...



6. Beskriv mig med tre ord. (Om du kan..)

Rar , rak och en omtänksam person tror jag du är.. får det intrycket av att läsa din blogg iaf..:)



7. Vad var ditt första intryck av mig?

Se ovan...





8. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få? (hi hi hi)

Oj, 22 stycken...



KRAMKRAM

2009-04-10 @ 09:54:10
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com
Postat av: Pernilla

1. Vem är du och hur gammal? En jättegammal tant på 3 hrmhrm hrm 3.Pernilla



2. Var bor du? Kristianstad



3. Vad gör du på dagarna? Latar mig :-) Jobbar ju på nätterna

4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt? Jag har varit här i ca 1 år tror jag och fastnar för dina korta kncisa texter som beskriver allt. Jag gillar din sprudlande glädje som smittar av sig. Dina goa killar som lver livet med dig. Allt är bra helt enkelt..



5. Känner vi varandra? Har vi träffats? Nä vi är bara bloggisar



6. Beskriv mig med tre ord. (Om du kan..)Tuff, Ömsint omtänksam



7. Vad var ditt första intryck av mig? Bilden på dig säger TUFF... Men sen när man läser ser man rar



8. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få? 96

2009-04-10 @ 19:49:53
URL: http://minimi05.blogspot.com
Postat av: Susan

1. Vem är du och hur gammal?

En glad och livlig 2 barnsmamma på 33 år.



2. Var bor du?

I helsingborg



3. Vad gör du på dagarna? (pluggar, jobbar, arbetslös, föräldraledig etc)

Jag är mammaledig än så länge.



4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt?

Hmm....vad blir det nu? Lite mindre än 2 år va? Eller är jag fel ute då? Nää, där omkring i alla fall.

Tycker din blogg är bra , du har bilder och allt det andra en bra blogg ska innehålla.



5. Känner vi varandra? Har vi träffats?

Nej (tyvärr får jag säga). Hade nog haft en massa skojiga fika stunder ihop om vi kännt varandra;)



6. Beskriv mig med tre ord. (Om du kan..)

Humoristisk, sprallig och glad bla.



7. Vad var ditt första intryck av mig?

Att du verkade vara en behaglig människa med massor av humor.



8. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få? (hi hi hi)

63

2009-04-11 @ 08:36:51
URL: http://eliottsmamma.blogg.se/
Postat av: Sabina

1. Vem är du och hur gammal? Jag är Sabina och är 30+



2. Var bor du? Jag bor 4 mil Norr om Stockholm



3. Vad gör du på dagarna? (pluggar, jobbar, arbetslös, föräldraledig etc)

Jag (försöker) lära folk att köra bil=)

4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt? Oh snart ett år tror jag att det är. Läser för att den är lättsam och rolig. Du verkar vara en trevlig prick=)



5. Känner vi varandra? Har vi träffats? Nopp vi har inte träffats Irl, så vi känner inte varandra mer än på bloggen.



6. Beskriv mig med tre ord. (Om du kan..)Busig, Rolig och Trevlig.



7. Vad var ditt första intryck av mig? Den här tjejen är kul!



8. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få? (hi hi hi)

Nu när du påmint oss så........Hm 17

2009-04-12 @ 11:00:33
URL: http://grewe.blogspot.com
Postat av: Ulrica

1. Ulrica, 35 år

2. Någonstans i Sverige :)

3. Igentligen hemmafru(dock inte så glamouröst som på tv;)som är hemma med mina barn, just nu studerar jag även på distans.

4. Några månader. Allt är bra, min åsikt är att man ska inte klaga på folks bloggar, det är ens blogg och man får skriva och tycka vad man vill. Gillar man inte just den bloggen så finns det säkert andra som passar en bättre. Så inget klag från mig :)Fast jag gillar bilder ;)

5. Nej.

6. Snäll, gullig och rar.

7. Gillade din blogg.

8. 40 kanske.

2009-04-12 @ 11:37:47
URL: http://mamaauroras.blogg.se/
Postat av: Helen

1. Helen blir 31 i år

2.I Sandarne, Hälsingland

3. Arbetar på förskola jag är förskollärare

4.Å ja vet inte men sen jag började blogga för två år sen känns det som.. är inte riktigt säker.. gillar din blogg för du har så varierande inlägg å fina bilder.. å humor utöver det vanligt.. ME LIKE

5.NEJ TYVÄRR.. bor lite långt bort från varann

6. Hmm få se... Galen, Glad å underbar mamma!! finns många fler dock

7. Spontan

2009-04-12 @ 16:33:21
URL: http://helenw78.blogspot.com
Postat av: Helen

oj missade sista...

8. 26 st kanske..



kram kram

2009-04-12 @ 16:33:49
URL: http://helenw78.blogspot.com
Postat av: Marit

1 Marit 29 år

2 Värnamo

3 jobbar i hemtjänsten

4 har läst din blogg sen du blev lärare till min son.tycker att det du skriver är bra och roligt.

5 känner och känner nja, träffas ibland på skolan.

6-

7 snäll

2009-04-12 @ 20:40:36
Postat av: Tussen

1. Vem är du och hur gammal?

Tussen här - 40 år. nickar



2. Var bor du?

Södra Roslagen, på en ö. :)



3. Vad gör du på dagarna? (pluggar, jobbar, arbetslös, föräldraledig etc)

Försäkringstjänsteman. ..... de lät inte så kul....



4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt?

Men Missy.... de e länge.... hur ska jag komma ihåg det?



5. Känner vi varandra? Har vi träffats?

Njae.... Vi har läst och kommenterat varandra ett tag men vi har inte träffats.



6. Beskriv mig med tre ord. (Om du kan..)

Som det känns när man läser bloggen: go mamma, "full rulle" och "kavla upp ärmen".



7. Vad var ditt första intryck av mig?

Intrycket var nog mer av själva bloggen och det var possitivt så jag fortsatte läsa..... och resten är historia.

2009-04-13 @ 21:46:25
Postat av: Linda/Candygirl

1. Vem är du och hur gammal? Linda, 37 år ung!



2. Var bor du? Norrbottenskusten



3. Vad gör du på dagarna? (pluggar, jobbar, arbetslös, föräldraledig etc)Jobbar som förskollärare!



4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt? Vet inte... känns som länge. jag gillar att den är personlig och varierande.



5. Känner vi varandra? Har vi träffats? Nope!



6. Beskriv mig med tre ord. (Om du kan..)Glad, påhittig, ärlig



7. Vad var ditt första intryck av mig? Sprallig



8. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få? (hi hi hi)27

2009-04-13 @ 21:51:44
URL: http://http://candygirl.worldofsecrets.com
Postat av: Najalla

1. Vem är du och hur gammal?

Är en snart 25årig arbetande mamma.



2. Var bor du?

På Gotland och på Gotland bor jag i Visby, i Visby bor jag nära en skola som ligger nära en pizzeria som ligger nära mitt hem.



3. Vad gör du på dagarna? (pluggar, jobbar, arbetslös, föräldraledig etc)

Jag har precis börjat jobba på heltid igen efter att ha varit mammaledig.



4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt?

Har tyvärr (skäms) blivit sämre med läsandet men jag har annars följt bloggen i ett halvår kanske? eller..



5. Känner vi varandra? Har vi träffats?

Nej, vi har aldrig träffats men det gör vi väl när ni kommer på semester till ön.



6. Beskriv mig med tre ord. (Om du kan..)

Jordnära, glad och familjekär.



7. Vad var ditt första intryck av mig?

Att du faktiskt är en bra mor.



8. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få? (hi hi hi) 26st

2009-04-14 @ 07:46:20
URL: http://nccgossipgirl.blogg.se/
Postat av: Lisa

1. Lisa snart 19 !



2.Bor på underbara Nygård utanför jönköping med alla hästar, katter, mullvadar, spindlar o andra djur.



3. På dagarna går jag i skolan, sisådär 3 lektioner om dagen. sen tillbringas resten av tiden givetvis i stallet!



4. hmm .. lite till o från sedan du började blogga. numera tittar jag in ett par gånger i veckan.



5.oja, senart på påskdagen :)



6. Glad, trygg, rolig



7. minnet är lite suddigt ...



8. hm.. 32 ( vad får jag om jag gissar rätt?! ;) )

2009-04-14 @ 11:03:23
Postat av: Unika

1. I bloggvärlden kallar jag mig Unika, jag blir 39 i år.



2. På härliga västkusten, söder om Göteborg.



3. Officiellt är jag arbetssökande, men inofficiellt är det skönt att vara hemma och ta hand om hem och familj.



4. Ett par månader till och från, det är en trevlig vardagsnära blogg.



5. Inte än. ;)



6. Rolig, mysig, intressant.



7. Härlig tjej!



8. 27



Kram!

2009-04-14 @ 18:21:51
URL: http://mammajag.blogspot.com
Postat av: Cissi

1. Vem är du och hur gammal?

Är en snart 31årig hemma-mamma.



2. Var bor du?

Tullinge, Botkyrka, söder om Stockholm.



3. Vad gör du på dagarna? (pluggar, jobbar, arbetslös, föräldraledig etc)

Mammaledig.



4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt?

Vet inte riktigt, ett halvår?, ett år? Tycker om dina relativti korta, väldigt ofta "ja just det", igenkännande inlägg.



5. Känner vi varandra? Har vi träffats?

Nej.



6. Beskriv mig med tre ord. (Om du kan..)

Sprallig, glad, bra skribent.



7. Vad var ditt första intryck av mig?

Intressant.



8. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få? (hi hi hi) 20st





2009-04-14 @ 07:46:20

2009-04-15 @ 14:31:25
URL: http://cissistankar.blogg.se/
Postat av: STYLE & LIFE by LEIA

26 år (fast fick för mig att jag var 27 i förrgår:) Amnesia var det;) Maja....Leia....vad vill du att jag ska heta?



Vistas i Uppsala för det mesta



och blev MAMMALEDIG i torsdags:) Finally



Hmm.....öh.....det var ju just det där med minnet...men jag tror att jag ramlade in här alldeles i början av min bloggkarriär....för ett år sen typ. och jag gillar.....DIG:)



nÄÄÄÄÄÄ.....snyft...



go gladare rakt på sakigast!



Men va fan....jag minns ju ingenting....



48 stycken ska du minsann få:);)



puss

Postat av: Sofia- Igelpiga

1. Sofia heter jag och är 24 år

2. I Eskilstuna

3. Har precis avslutat min föräldrarledighet och är på jakt efter ett jobb

4. Hmm i cirka 10 minuter ungefär. Det verkar vara en mysig och "hemtrevlig" blogg. Har läst för lite för att hitta något dåligt (om det ens finns något sådant hehe)

5. Vi har inte träffats och känner inte varandra

6. Hmm.. Du verkar vara en omtänksam person med mycket humor och självinsikt (svårt att beskriva någon man inte känner, så jag går på magkänslan av det skrivna i bloggen)

7. "Sprallig"

8. 75

2009-04-17 @ 11:21:22
URL: http://www.metrobloggen.se/igelpiga
Postat av: Fibromorsan

1) Fibromorsan - ålder: ett år äldre än förra året vid denna tiden ;0p



2. Någonstans i Stockholm



3. Slåss mot MrFibro. Tyvärr har han hittills vunnit varenda rond :0S Hoppas dock forskarna ska hjälpa mej besegra honom till slut :0D



4. Sen förra sommaren nån gång. Alltid lika kul att komma hit :0) Dåligt?? Tror inte jag lyckats hitta nåt hittills i alla fall :0D



5. Japp, vi känner varandra! Fibromorsan, du vet - vi har ju träffats både på din o min blogg ;0p



6. Glad, sprallig och omtänksam



7. Mycket positivt - annars hade jag ju inte fortsatt ränna här så länge :0)



8.Ujuj, det lär bli måååååånga. Tror inte jag kan räkna så långt!

2009-04-21 @ 01:11:00
URL: http://www.metrobloggen.se/fibromorsan
Postat av: Evelina "Evsi"

1. Vem är du och hur gammal?

Evelina, 25 årig (okej snart 26) 2 barnsmamma



2. Var bor du?

flyttade till Kävlinge i augusti förre året efter 4 år i danmark

3. Vad gör du på dagarna? (pluggar, jobbar, arbetslös, föräldraledig etc)

Jobbar i köpenhamn 4 dagar i veckan, och resten av tiden myser jag med familjen <3



4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt?

oj, började läsa den för nåt år sen tror jag. har den i min mobil så läser den oftast från mobilen på väg till jobbet.(därför dålig på att kommentera)



5. Känner vi varandra? Har vi träffats?

Nix



6. Beskriv mig med tre ord. (Om du kan..)

rolig, positiv och omtänksam



7. Vad var ditt första intryck av mig?

jag fastnade för din blogg direkt så det måste varit positivt :-)



8. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få?

33

2009-04-21 @ 08:28:19
URL: http://metrobloggen.se/evsi
Postat av: Duracellmamman

Klrt jag hänger på! För även fast jag numera sällan har tid åt rent bloggläsande, så är det här en blogg jag följer när tillfälle ges :-)



1. Vem är du och hur gammal?

34 år, ute i bloggosfären är jag en skogstokig Duracellmamman, IRL är jag nog en minst lika skogtokig Annika :-)



2. Var bor du?

I den lite Större Staden någonstans i Svearike.



3. Vad gör du på dagarna? (pluggar, jobbar, arbetslös, föräldraledig etc)

Dels är jag forskarstudent på heltid, utöver det driver jag två företag samt ordnar Mammablogg Galan i sommar. Hmm o står i startgroparna inför ett nytt ännu så länge hemligt projekt. Och är såklart mamma och fru med, minst lika viktga jobb ;-)



4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt?

Oj ingen aning, men har nog följt den sedan i höstas tror jag (?!) Jag gillar ditt sätt att leka med orden på :-)



5. Känner vi varandra? Har vi träffats?

Tyvärr nej. Hoppas du kommer på Mammablogg Galan så att vi kan träffas där :-)



6. Beskriv mig med tre ord. (Om du kan..)

En sprudlande glad mamma, som månar om dina nära och kära! Oj blev fler än tre ord :-D



7. Vad var ditt första intryck av mig?

Bra skribent!



8. Hur många kommentarer kommer detta inlägg att få? Hmm... 33 kanske?!





2009-04-22 @ 13:57:19
URL: http://www.duracellmamman.se

Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0