kärlekskonversation del 1.

Stora lilla killen har länge varit mycket förtjust i en flicka som heter J. Det är flera månader sedan hon slutade på dagis, men han kan ändå inte släppa henne. Det fanns en flicka till på dagis, A, som han tyckte om, men inte riktigt på samma sätt som J. De båda var innan kära i en kille som hette F. Han var poppis hos alla tjejer. På dagis går också en flicka som heter S och de pratar mycket.
Vid köksbordet:

- Mamma, vet du vem som är kär i mig? frågar Stora lilla killen.
- Nej, svarar jag, vem?
- S har sagt att både J och A är kära i mig, konstaterar han stolt.
- Men var inte de kära i F, undrar jag.
- Jo, men inte längre. De tycker han är tråkig. Han ger dem inga blommor, säger han.
- Jasså du, men vem är du kär i då?
Hrm, jag vet inte, jag kan inte bestämma mig, svarar han.

Det är tyst en liten stund.
- Om jag är kär i J blir ju A ledsen och om jag är kär i A blir ju J ledsen.

Ojdå, vilket dilemma för en 5 1/2-åring....

Gör mig glad med en kommentar

Postat av: Linda

Ja kärleken är svår... just nu har vi ingen kärlekssaga här hemma. Men det kommer väl snart nån ny!

2008-11-15 @ 10:53:07
URL: http://candygirl.worldofsecrets.com
Postat av: Gabriella

HIHI dom är juh för söta dom små livena. Sicket problem : )

2008-11-15 @ 12:05:50
URL: http://vildasmamma.blogg.se/
Postat av: evans

Det ska börjas i tid :) Isac gav en tjej i klassen en stor hejdå-puss idag. Gulligt :)

2008-11-15 @ 18:18:14
URL: http://evans.blogg.se/

Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0