påsklov och dagis

Livet har sin gilla gång.
Idag har sambon börjat arbeta igen efter att ha varit pappaledig. (Han var inte ledsen för det....)
Jag har lämnat båda pojkarna på dagis. (trots att jag har påsklov!)

Det finns en bra anledning till att jag inte har pojkarna hemma. Minimannens inskolning blev klar i onsdags. Efter det kom torsdagen med tre timmar på dagis. Jag tycker inte det är rättvist mot honom om jag skulle ha honom hemma i tio dagar för att jag är ledig från arbetet. Då finns det ju risk att image648inskolningen varit förgäves och att vi får börja om igen.

Därför är Minimannen på dagis, trots att jag är hemma.
Tre timmar mellan frukost och lunch.
(Stora lilla killen fick hänga med idag också, för K kommer dit och sjunger med barnen på tisdagar, men imorgon ska han och jag ha mys när Minimannen är på dagis)

Nu ska jag gå ut och skotta snö! På vår låååånga uppfart till garaget.
(VARFÖR ska det snöa nu????)

image647

Gör mig glad med en kommentar

Postat av: TUMADRE

Tack för kommentaren!
Jag hoppas du har en bra dag idag, själv njuter jag av vårvädret som idag INTE är snö! :)

2008-03-25 @ 12:22:54
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Lotta

Härligt med några timmars egentid och ja vad tusan ska det vräka ner snö nu för när våren ska komma hmpf
kram på dig och ha en bra dag:))

2008-03-25 @ 12:53:09
URL: http://keloblogg.se
Postat av: Anonym

Lite egentid är inte helt fel. Och dagis kan faktiskt vara ganska ROLIGT!

2008-03-25 @ 21:19:39
URL: http://jasminsliv.blogspot.com

Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0