Minimannen vill inte gå och lägga sig!

Med stora lilla killen var det aldrig några problem.
Ända sedan han föddes har han älskat att sova, och då menar jag verkligen älskat. Han har kunnat somna var som helst och när som helst. Han sov middag till han var 4 år och kan fortfarande, nu när han snart är 5 år, sova på dagen om det behövs. På kvällarna har vi läst saga, stoppat om, sagt godnatt och gått ur hans rum. Två minuter senare har han somnat.

Med Minimannen är det en helt annan femma. Han har aldrig varit speciellt förtjust i att sova. När han var nyfödd sov han betydligt mindre än de flesta andra barn, och nu vill han nästan aldrig sova. Han slumrar en stund mitt på dagen, men han är lättstörd. Så fort det händer saker runt omkring sticker han upp sitt lilla huvud och vill vara med.
image570
På kvällarna håller vi på med nattning i runt en timme!!!!
Han studsar upp och ner i spjälsängen och det går inte att lämna honom, då blir han rasande. Han är inte ledsen, bara arg! Han vill helt enkelt inte sova om han inte måste. Detta är lite frustrerande och jag jämför ju Minimannen med stora lilla killen och hans sovvanor. Jag vet, man ska inte jämföra, men det blir lätt så ändå.

Ska avsluta med att säga att idag så somnade Minimannen på en kvart, så det kanske vänder.
Eller så var det bara en lyckoträff!!!
Hoppas kan man ju alltid....

(ps. Glömde lägga till att det är Elliot som sover på bilden. Insåg att jag knappt har några bilder på Elias när han sover.... Det säger väl allt eller hur!!!)

Gör mig glad med en kommentar

Postat av: Moster

Han kanske kommer att bli som mostern. Inte kunna sova mitt på dagen, inte kunna somna på kvällen och gör man det så vaknar man av minsta lilla... kan heller inte somna om det finns ytterst lite störande moment runt omkring. Jätte morgontrött... Sova gärna på morgon, men vaknar lätt och på värdekass humör...

Ja, han blir säkert som insomnia-mostern!

2008-02-05 @ 21:22:27
URL: http://Catjalainen.blogg.se
Postat av: MissyElliot

* syrran: Pratade nyss med mamsen och hon sa att Elias är lik sin mamma! Jag sov visst inte mycket jag heller när jag var liten! Suck!

2008-02-05 @ 22:58:06
Postat av: Petra

usch, ja det måste ta på krafterna, mina barn har alltis somnat lätt förut en period för ett tag sedan när Lova absolut inte ville sova, hon var också så ARG (som minimannen) men som tur är gick det över för det höll på att knäcka oss *pustar ut*

vilken rolig bekräftelse (att du inte har kort på en sovande minimann *hihi*)

KRAM på dig!

2008-02-06 @ 06:35:45
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: Marie

Det där är jobbigt. Man behöver kvällen till lite egentid och då är det jobbigt när det tar evigheter och mycket "bråk" innan de somnar. Jag hoppas att det fortsätter som igår och att han somnar lättare nu.

2008-02-06 @ 10:34:32
URL: http://cutemizziz.blogspirit.com
Postat av: evans

Det är samma sak med mina barn. Storkillen var det aldrig några problem att natta, men minstingen är lite tjurigare.

2008-02-06 @ 12:52:48
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Tu Madre

Nattning en timme: oj! :O Hoppas det vänder snart och blir lättare!

Haha, ja färger SKA barn ha! Helt klart. :D

2008-02-06 @ 20:53:59
URL: http://www.tumadre.blogg.se
Postat av: Lotta

Huga minns att maxemannen var precis så! Meia däremot älskar sova på natten däremot har hon senaste veckan tyckt att 05 är en ypperlig tid att vakna gääääsp

2008-02-08 @ 12:54:17
URL: http://keloblogg.se

Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0