snorungar och kräk

Familjen är på benen igen. Det var en ilsken bacillusk, men den försvann lika snabbt som den dök upp. Himla tur det.
image424
Äh, vad f-n! Precis i detta ögonblick hör jag hur sambon vallar Elliot till toaletten. Vad i hela friden? Han har ju varit hur pigg som helst sedan lördag natt kl. 03. Han har varit på dagis idag precis som vanligt. Och sedan har han och sambon åkt skridskor. Konstigt! Vad är detta för bacillusk? Stackars stora lilla killen!

Det var ju inte detta jag skulle skriva om. Elliot har ju en förmåga att häva ur sig kommentarer i tid och otid, men jag är så dålig på att komma ihåg att skriva ner dem. Här kommer iallafall dagen kommentar vid middagsbordet:
image426
- Jag måste ha papper, säger Elliot förtvivlat.
- Vaddå papper? undrar jag.
- Till min näsa, suckar han.

Jag kan inte se något och säger lite irriterat:
- Äsch, det är inget. Det kan vi ta sen. Ät nu färdigt din mat.
Elliot låter om än mer förtvivlad och säger med gråten i halsen:
- Det kan jag inte. Jag har en stor hel snorunge i näsan ju!

Ja, det är inte lätt för 4 1/2-åringar att hålla isär begreppen alltid....

Gör mig glad med en kommentar

Postat av: Nell

Ha, ha, Sötgöte...

2007-11-19 @ 20:51:29
Postat av: Nell igen...

Han kommer säkert, liksom norrmännen, stoppa p-piller i näsan när han blir stor.

2007-11-19 @ 20:53:10
Postat av: MissyElliot

* till Nell: Vad i hela friden snackar du om. Inte är min prins som norrmännen inte!!!!
*morr*
(flåt alla norrmän.....)

2007-11-19 @ 20:56:26
Postat av: Petra

hahahaha! sicken unge! det kanske är något med elliotar i allmänhet! ;-)

2007-11-20 @ 06:26:34
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: Lotta

haha klart han har en hel snorunge i näsan hahahaha

2007-11-20 @ 09:05:08
URL: http://keloblogg.se
Postat av: Johanna

Bläää..fy vad hemskt med magsjuka...hujedamej! Jag tar gärna en kaffe och kaske en promenad i nästa vecka! Kram

2007-11-20 @ 09:17:46

Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0