Kinna, Arosfort, Pio och sommarstuga...

Ett par gånger om året sammanstrålar den så mytomspunna och hemliga herrklubben Verksamheten.

Nu beslutades det att herrklubbens respektive skulle ge sig ut på äventyr tillsammans. (Vi har liksom tröttnat på att bara träffas när herrarna är på sina möten. Då har vi ju alla barnen att ta hänsyn till!)

Eldsjälen Cilla och hennes trogne vapendragare Elisabeth styrde upp alltsammans och i lördags morse bar det av. 11 pigga och glada brudar, utan barn!, begav sig leende iväg från ett regnigt Värnamo.

Första stoppet var i
Tygriket i Kinna och olika tygaffärer/presentaffärer i området. Efter lite shopping och lunch styrde vi vidare till Halmstad. Ulrikas stuga belamrades med väskor och annat bråte innan vi åkte till Arosfortet. Indelade i tre lag tog vi oss an de kluriga och tuffa uppgifterna fortet hade att erbjuda. Två suveränt roliga timmar senare, på ansträngda leder och med bultande hjärtan, gjorde vi oss redo för middag på fin restaurang. I centrala Halmstad ligger Pio och där vankades det kulinariska läckerheter.

Kvällen avslutades i stugan på Östra stranden med lite tjejfnitter, spel och andra lustigheter.
(Jag har lovat att inte berätta allt, för då blir det en hel del bannor från vännerna. Men ni kan kanske tänka er vad som kan hända med 11 fruntimmer i en liten stuga!!!)


                    

Tack Cilla och Elisabeth för allt organiserande. Tack Ulrika för att vi fick vara i din stuga. Tack Kicki, Ann, Vickan, Mia, Ingela, Pillan, och Sara för att ni är så himla goa!

                         

Gör mig glad med en kommentar

Postat av: Johanna

De där såg ju riktigt mysigt och kul ut =)

2007-10-01 @ 13:22:53
URL: http://radhusidyll.blogg.se
Postat av: evans

Det verkar som ni har haft det kul! Om ni hade det som vi brukar ha det på våra Los Brudos-fester kan jag tänka mig att ljudvolymen var hög :)
Härliga krypbilder här nedanför!

2007-10-01 @ 14:13:52
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Nell

Ville bara säga att nu är jag i topp! Jag säger bara: mer än 500.000 poäng i IQ traveller challange!!! Jag är besatt! Jag är bäst! Jag är... galen...
Lycka till att slå det, gumman!

2007-10-02 @ 13:43:30
Postat av: L

Åh ni ser ut o haft det jättehärligt:))

2007-10-05 @ 08:39:58
URL: http://kelo.blogg.se

Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0