dygnet har för få timmar

Hua, vilken vecka jag haft. Kalla den " hell-week" om du vill.

Måndagen började ju med sviterna efter nattens njursten och återbesök på akuten. En tur till jobbet var jag tvungen att ta eftersom jag skulle ha 5 utvecklingssamtal den dagen och de måste ställas in. Alltså ringa föräldrar och meddela läget. Hem och försöka sova igen lite för att sedan ta itu med familjen.

Tisdagen gick i ett. Lektioner non-stop till 13, sedan utvecklingssamtal igen. Konferrens i mer än en timme och sedan ett utvecklingssamtal till. Mellan 17 och 19 var det dags att träffas i abetslaget. Väl hemma stupade jag i soffan, gosandes med ongarna en liten stund.

Onsdagen var lika fullmatad den. Lektioner hela dagen och sedan 5 nya utvecklingssamtal. Hemma 19.30. Hann precis säga natti-natti till barnen. Somnade framför Grey's!!!!

Torsdagen, ja vad kan jag säga. Lektioner med alla elever hela dagen utan avbrott. Försökte komma ikapp med lite rättning innan det var dags för träff med alla 1-3-lärare. Hem i ilfart, hämta pojkarna på dagis, stoppa i Stora lilla killen en banan och sedan blev han hämtad för att åka till simhallen. Jag och Minimannen kuskade iväg till affären för att inhandla ingredienser till mina kakor. Jodå, det blev bakning på kvällen för jag hade i ett (svagt) ögonblick lovat eleverna belöning om de höll sig undan alla prickar under veckan. (Be mig nu inte förklara dessa prickar, det tar jag en annan gång....) Älsklingen jobbade kväll så det var bara att häva båda ongarna i säng i omgångar, ni vet, tandborstning, saga, sång, ja, hela faderullan!

Till råga på allt har jag varit rastvakt denna vecka och med det menas att jag är på skolgården och vaktar. Hrm, vart tog min rast vägen nu då??? Vädret har ju inte heller varit på min sida då det regnat katter och hundar!

Nu är det fredag och jag sitter här med en kopp kaffe. Strax ska jag köra Stora lilla killen till fotbollsträningen....

Ni kanske förstår varför jag lyst med min frånvaro ett par dagar. Dygnet har liksom alldeles för få timmar!!!! (Ni kan ju kanske tänka er allt annat som flyter på i en småbarnsfamilj under en veckas tid, men som jag inte tagit upp nu...)

Ta nu inte detta som gnäll, för det är det verkligen inte. (Ja, kanske en gnutta då...) Sitter nästan här och skrattar för mig själv när jag så här i efterhand tittar tillbaka på min vecka. Det är tur att livet är toppen, att jag älskar min familj och att jag stormtrivs med mitt jobb.

Äsch, då nu måste jag rusa om inte Stora lilla killen ska bli försenad till träningen....

Gör mig glad med en kommentar

Postat av: Fru Wile´n

Oj vad du har legat i Missy.... Försök vila upp dig i helgen nu;) Fast jag vet hur det brukar bli....man ska hinna me allt man ej hann under veckan typ....;)

2008-11-14 @ 19:42:12
URL: http://helu76.blogg.se/
Postat av: Myra

Det där är bara nyttigt. Jaga på du. Tänk vilken soffpotatis du hade blivit annars!!



:D



2008-11-14 @ 21:19:45
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/
Postat av: Sofie

Oj oj oj.. :/ Hoppas du får en riktigt lugn och mysig helg nu.

kram

2008-11-14 @ 22:07:24
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: Bibbi

Hoppas att nästa vecka blir lite lugnare för dig.

Ha en skön helg.

Kram

Bibbi

2008-11-14 @ 22:27:24
URL: http://foppalina.blogg.se/
Postat av: jasmin

Uj uj uj. Vilken vecka, får man inte ens vila när man har njursten? Jag är grymt imponerad av din energinivå, även om jag inser att den är behovsdriven. Må helgen gå i sömn och spa-spår. Kramar!

2008-11-15 @ 02:48:38
URL: http://jasminsliv.blogspot.com

Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0