gillar ju listor å annat trams...

För 5 år sedan....
Var jag mammaledig med den nu Stora lilla killen (född 7 mars). Jag myste mest omkring och njöt av att vara mamma. Långa promenader bidde det och en hel del kaffepauser hos Suzanita som också var mammaledig.

För 3 år sedan....
Jobbade jag och hade världens mest underbara klass. Stora lilla killen var på dagis och älsklingen pluggade. Vi köpte bostadsrätten i radhusområdet dit vi flyttade i augusti. Stora lilla killen bytte dagis och det gick som smort.

För 1 år sedan....
Var jag mammaledig igen, nu hemma med Minimannen (född 7 januari). Vallade Stora lilla killen till dagis en runda varje dag och sedan myste jag runt med Minimannen.
För 3 månader sedan....
Flyttade vi till huset. Jag hade jobbat en månad på nya skolan, med nya arbetskamraterna, nya eleverna och nya ämnet. Bollade flytt, jobb och familjeliv. Stora lilla killen fyllde 5 år och älsklingen var pappaledig.
Igår....
Var jag och pojkarna på loppis med min mor. På eftermiddagen var vi på utrotningsprojektet: "Bort ska ni alla myrjä-lar"! Älsklingen snarkade efter nattjobb. Jag plåstrade om Minimannen som fått en trägunga i pannan. (Att det finns så mycket blod där....)
Idag....
Besökte vi ännu en loppis. Stora lilla killen var på brottningsavslutning med pappan medan jag och minimannen jagade maskrosor i trädgården.
Imorgon....
Är det ny jobbarmåndag. Say no more...
Om 1 år....
Är jag tillbaka på MIN skola och har hel klass igen. Visserligen små råttor, dvs 7-9-åringar, men ändå.... (fniss)

Gör mig glad med en kommentar


Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0