sommar, sommar, sommar!

Angående veckans fråga:image631

I morse när jag vaknade låg det vitt puder över gräsmattan. Inte mjukt ulligt puder, utan slaskigt, kladdigt, blött puder. (Kan man kalla det puder då?)

Jag har accepterat att vi inte får någon vinter här nere i Småland i år och att det nu var dags att vänta in våren. I helgen har det varit härligt vårväder. Och så kommer detta. Hela dagen har det slaskat ner blöt goja från den gråa skyn.
Vart tog våren vägen?
image630
Min favoritårstid är helt klart sommaren. Jag älskar sol och värme. Jag älskar allt som har med sommaren att göra. Till och med de regniga sommardagarna! (Om de inte varar hela sommaren det vill säga!) Jag vill kunna gå i linne och i shorts. Jag vill att det ska vara ljust långt in på nätterna. Jag vill bada och sola. Jag vill vara ute hela dagarna och komma in sent. Jag vill busa runt med barnen utomhus, sparka boll och skjuta med vattenpistolen. (Shit, nu längtar jag ÄNNU mer....)

Vill jättegärna veta vilken årstid du gillar bäst, och gärna en kommentar om varför.

Ha en go måndagskväll.

Gör mig glad med en kommentar

Postat av: Elizabet

Jag är som du - jag älskar solen och värmen. Slippa tänka på vad man ska ha på sig. Bara ta flipp-floppen och njuta av livet. Så snälla sommar, kom och hälsa på oss i sommar, gärna med sol och värme!

2008-03-17 @ 20:52:28
URL: http://enblevtre.wordpress.com
Postat av: Helen

SOMMAR så klart.. man slipper tusen kläder som ska kläs på på barnen. bara springa ut hur som helst.. fika på stranden barfotafotboll i gräset med sonen.. mindre tvätt åsså dessutom.. å att kunna hänga tvätten ute på tork, öppna fönster å dörrar HÄRLIGT.. fast jag gillar vintern nästan lika mycket om det är massa snö och 5 -7 minus.. å solsken.. men det händer ju knappt längre..

2008-03-17 @ 21:29:59
URL: http://helenw78.blogspot.com
Postat av: Myra

Kluven mellan sommar och vår.
När våren kommer så blir jag sådär löjligt glad. Älskar de första riktigt varma vårdagarna och fågelkvittret som man saknat under vintern. För att inte tala om vetskapen om att det bara är en försmak om vad sommaren har att erbjuda.
Sen är det ju få saker som slår sommarens ljumma, långa och ljusa kvällar, eller morgonsolen som letar sig in genom fönstrena. Att slippa trasslet med massa kläder på krppen är ju också en höjdare. ( Även om jag nu inte tillhör skaran som springer omkring utan en tråd på kroppen, men jacka och strumpor är alltid skönt att slippa. ;) )

2008-03-17 @ 22:46:32
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Sussie

Åhhå...SOMMAR! med stora bokstäver...finns igentligen inget mer att säga...ni har sagt allt.

Kram

2008-03-18 @ 08:31:48
URL: http://Suzanita.blogg.se
Postat av: sanna

SOMMAR! Helt klart! Tänk bara på alla dofter man förknippar med sommar..Havet,tvätt som har hängt ute..våt asfalt efter ett varmt sommarregn, grillad mat..osv osv. Men våren är också härlig! Då liksom spritter det till i kroppen o man blir piggare o gladare liksom..kram på dej!

2008-03-18 @ 10:34:35
Postat av: TUMADRE

Jaa , jag gilalr den nya desigen :)

2008-03-18 @ 18:28:07
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Erika

Våren tycker jag. Det är då allt slår ut, träden börjar få små söta gröna löv och man känner hopp om livet igen. Man går runt och bara ler för allt är så underbart. Sommar i all ära, men våren är så storslagen.

2008-03-18 @ 18:31:54
URL: http://sjalvfortroende.blogg.se
Postat av: Lotta

Velar mellan vår o sommar ,våren just för att man får en försmak av sommaren ... hm .. får säga somaren:))

2008-03-20 @ 07:33:58
URL: http://keloblogg.se

Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0