en fullspäckad vecka

image606

Senaste veckan har susat iväg och mycket har hänt. Jag skrev här om första natten i huset och det var såååå härligt att det äntligen blivit flyttdags. Vi har under veckan som gått fixat och donat och försökt få lite fason på det MissyElliotska hemmet. Nästan alla kartonger är uppackade och möblerna på plats. Pojkarnas rum är i stort sett klara. Det börjar kännas som ett hem nu....

I fredags stack sambon (den galne?) till Dalarna för att ta sig an det så prestigefyllda Vasaloppet. Han lämnade mig hemma med barn, hus och kartonger. Som tur var hade jag lejt in min mamma och utan henne hade jag inte tagit mig igenom helgen. (Drog på mig en hiskelig förkylning och fick vara hemma från jobbet under fredagen). Snacka om bad timing!

Under söndagen följde jag, genom mobiltelefonkontakt, (för vi hade varken telefon, intenet eller tv!) min sambos strapatser i skidspåret. Fick rapporter om att folk bröt loppet till höger och vänster pga usla väderförhållanden. Men inte sambon. Han tog sig de dryga 9 milen med hjälp av armar och stakning och gick i mål efter tio och en halv timme. F-n, alltså, vad jag är stolt!!!!!!

Gårdagen bjöd på en tur till IKEA för diverse inköp. (Attans vad det är mycket man inser att man behöver = läs: vill ha, när man flyttar.)

Ska nu fortsätta och fixilura i mitt lilla hem, mitt hus.

ps. Ett jättetack till alla er som kommenterat och stått ut med att jag inte uppdaterat. Ni är guld värda allihop!

tjingeling!    image605

Gör mig glad med en kommentar

Postat av: Tu Madre

Tack :)

2008-03-05 @ 21:19:46
URL: http://www.TUMADRE.blogg.se
Postat av: Linda

Visst var dom.. och billiga! haha.. bara 398:- (ord var 1370!!!!! det kallar jag BRA rabatt!)

2008-03-05 @ 21:45:54
URL: http://lindawashere.blogg.se
Postat av: Linda

Vad kul det måste vara att få ställa iordning ett hus... lite avis är jag - trots att vi inte är några "husmänniskor" Men större lgh, ja tack! ;-)

2008-03-05 @ 21:49:00
URL: http://lindawashere.blogg.se

Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0