underbara telefonförsäljare

Hrmf, måste bara spy lite galla över dessa telefonförsäljare. (ok, finns säkert trevliga, underbara sådana med därute, men för det mesta är de otroligt påträngande... N.I.X, here I come!)
Jag är så trött på dessa samtal som kommer i tid och otid.
Här sitter man i lugn och ro en lördagskväll när telefonen går igång vid 22. (Bara det gör att det kokar i mig!) I andra änden sitter en kvinna som mal på med monoton röst innan jag ens fått chansen att säga hej. Inte en syl i vädret får jag och hon låter som om hon var en maskin. Sanslöst vad uttråkad hon låter när hon drar sin harang om varför jag ska nappa på hennes erbjudande om att få trosor hem i brevlådan varje vecka.
Jag tappar faktskt tålamodet lite och försöker säga något, då snäser hon åt mig:

- Vänta lite, jag måste prata klart först.
I mitt sinne tänker jag: Nehepp, hörrö, det ska du inte alls. Jag är INTE intresserad och jag måste väl för tusan kunna säga det.
- Ursäkta mig,  försöker jag igen.
- Nä, nu tycker jag att du är oartig, säger kvinnan då.
Jag blir alldeles paff, hinner inte ens tänka och så har jag lagt på luren i örat på henne. (oooops...)
__________________________________________________________

Du glömmer väl inte det här .    

Har du ingen aning om vad jag menar ska du läsa här.

Gör mig glad med en kommentar

Postat av: leia

haha....fast jag var en underbar försäljare:)



och tro inte att min älskling fixar sådana frukostar ofta....men härligt var det...och uppskattat!



kramar

Postat av: AC

ja jag hoppas det är lite bättre med henne imorgon. Det är jobbigt när hon är så sjuk och hon inte kan säga var eller om hon har ont och vad hon vill att man ska göra.

Lycka till imorgon!

2008-06-02 @ 23:06:17
URL: http://www.metrobloggen.se/nedrud
Postat av: Helen

kan bara hålla med.. ringde en till mig imorse åsså som vill att jag skulle köpa rakblad till rakhyvel som jag provade för tusen år sen.. jag sa nej.. jag använder dom inte mer.. VARFÖR inte då då? ja du för att jag tycker andra är bättre.. jaha då får jag tacka men du gör ett misstag.. ah men herregud.. bryr du dig egentligen tänkte jag.. en kille som säljer tjejgrejer... jaja... man får stå på sig... kram

2008-06-02 @ 23:30:03
URL: http://helenw78.blogspot.com
Postat av: Stina

Gillar verkligen inte telefonförsäljare eller de som vill att man ska byta försäkring. Eftersom vi har en svenskt telefonnummer (ip-telefoni) så ringer de ibland mitt i natten och då blir man lite lagom glad. ; )

Hoppas att ni får en härlig vecka. : )

2008-06-03 @ 05:38:04
URL: http://svenskhemmafru.blogg.se/
Postat av: Sussie

Det finns så dumma jävla människor så man kan spy.

Vi är med i NIX, men det är ingen garanti för att de inte ringer.....



Tack för igår gullan.....



Pusset

2008-06-03 @ 06:29:58
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Linda

Vi är med i NIX. Funkar jättebra. det är bara dom du redan är kund hos som ringer.. tex om jag prenumerart på amelia så kan dom ringa och erbjuda mig den igen... men det innebär ju vesäntligt mindre samtal.



Det har hänt två eller möjligen tre gånger att någon annan ringt och då hotar man bara med NIX

- Du är medveten om att vi är anmälda till NIXregistret.

Jösses vad bråttom dom får att lägga på.. dom är nämligen skyldiga att kolla av registret först och gör dom inte det kan dom åka på betala vite!

2008-06-03 @ 08:57:56
URL: http://candygirl.worldofsecrets.com
Postat av: mamsen

Jag säljer på telefon fast inte till privatpersoner...Helt rätt åt henne, pinsamma tant!!

2008-06-03 @ 12:14:58
URL: http://www.metrobloggen.se/mammaobebben

Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0