utmanad

Jag har blivit utmanad av Johanna att skriva 8 ovanor/vanor som jag har. He he, himla kuligt, men det blir svårt att bara nämna 8! Jag är ju en sådan person som har vanor och ovanor både om dittan och dattan. Men jag ska göra ett försök.

* Precis som Johanna så måste jag ha i mig ett par koppar java på morgonen. Annars klarar jag inte av dagen. (Javisst är jag beroende!)

* Har en himla ful? ovana i att jag alltid vill att allt ska göras på mitt sätt = det rätta sättet. Har en förmåga att gruffa och gnälla om inte allt görs som jag tycker. (usch, vad jag låter hemsk!)

* En trevlig vana är att jag alltid kommer hem från HM med en ny pyjamas till någon av pojkarna. Jag tycker det finns så himla många goa och mysiga pyjamasar, och självklart behövs det alltid en ny. (hrm, undra om sambon håller med eller om han skulle kalla det onödigt?)

* Är en planeringsmänniska, så jag har vanan/ovanan att alltid ha koll på min kalender. Skulle inte klara en dag utan den! (usch, nu låter jag både hemsk och tråkig!)

* Är en vanemänniska när det gäller mina tv-serier som jag slaviskt följer. Kommer något i vägen för "CSI", "Desperate housewives", "Grey's anatomy" eller "Top Model" blir jag alldeles deprimerad. (Kanske man kan säga att jag är lite fanatisk!)

* Enligt sambon lämnar jag alltid min hårborste på tvättstället, precis under tvålpumpen. Inte nog med att borsten är i vägen så är den alldeles full med hår! (ok, då var jag hemsk, tråkig, fanatisk och äcklig!)

* Ovana eller vana, det avgör du, men jag har en förmåga att prata i tid och otid. Ibland kan det behövas drastiska åtgärder för att få tyst på mig. (Ja ja, pratsam kan man kanske kalla det...)

* Sist, men inte minst vill jag nämna att jag faktiskt har för vana att vara en trevlig person. Även att det kanske inte låter så nu när du läst igenom detta. (Jippie, jag kan lägga till trevlig!)

Kontentan av detta blev att jag kan beskrivas med 8 ord; MissyElliot är en beroende, hemsk, onödig, tråkig, fanatisk, äcklig, pratsam och trevlig person! Dags för nya vanor/ovanor kanske?
image297
Jag utmanar nu:
syrran
Nell
SuEllen
Lotta
Släggan
Myra
Evans
Petra

Gör mig glad med en kommentar

Postat av: Petra

*hahaha* du e ju bara för kul! =)
vet inte om jag vågar anta utmaningen dock.... huvaligen för att få erkänna en massa konstigheter om sig själv *mohaha* ;-)

2007-09-03 @ 20:59:36
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: Sösster

I accept the challenge! Bring it on!!

2007-09-03 @ 21:08:23
URL: http://Catjalainen.blogg.se
Postat av: Sösster

I accept the challenge! Bring it on!!

2007-09-03 @ 21:08:33
URL: http://Catjalainen.blogg.se
Postat av: Släggermeistro

Jag antar utmaningen!!! I morgon får du veta resultatet!!
Kramelikram

2007-09-03 @ 22:22:37
URL: http://sledgemeister.blogg.se
Postat av: Nell

Ok, här kommer dom!
1. Jag har för vana att promenera mycket. Får jag inte det blir jag grinig.
2. Jag skulle ALDRIG kunna gå på bio utan godis (nu blir det ju inte mycket bio nuförtiden)
3. Jag är hysterisk vad gäller smuts runt munnen på barnen. Bort med det, bara! Bort! (sedan får de gärna ha grus och gräsfläckar på knäna, eller lera i håret)
4. Jag är ofta sarkastisk mot min sambo (dålig vana som är på g att tränas bort)
5. Jag äter ALDRIG efter att jag har borstat tänderna (bra vana)
6. Jag har svårt att slappna av när det är stökigt hemma (ännu en dålig vana som är på väg bort. Är på god väg, faktiskt. Vissa dagar. Ibland)
7. Jag veckohandlar inte. Det blir en mycket dyr ovana. Skulle behöva planera och göra veckomenyer...
8. Jag biter på mina tumnaglar. Inte de andra naglarna. Bara tumnaglarna (!?)... Måste sluta med det.

2007-09-03 @ 22:35:39
Postat av: Lotta

Utmaningen antagen:))

2007-09-04 @ 09:05:04
URL: http://kelo.blogg.se
Postat av: Sussie

Hehe dina vanor/ovanor är klockrena Milla...Känner ingen människa som har mer vanor än du...hi hi..i en bra bemärkelse givetvis.
Puss på dig

2007-09-04 @ 09:27:31
URL: http://SuEllen.blogg.se
Postat av: Johanna

*s* kul att du hakade på =) Nu bär det iväg till M-kyrkan för lite barnsång =) Ha det gott!

2007-09-04 @ 09:34:35
URL: http://radhusidyll.blogg.se
Postat av: Sussie

Föresten...hur gick det med svampplockningen?
Kram

2007-09-04 @ 13:21:06
URL: http://SuEllen.blogg.se
Postat av: Anonym

jo det var en väldigt blöt kväll för några men jag brukar ta det lugnt då man vet att dagen efter vill barnen ändå leka och det måste man ju orka.
jag har ofta barnen hemma när vi har fest och det brukar fungera väldigt bra den minsta somnar ju vid nio och den äldsta brukar vara med lite längre och de kommer väldigt bra överens med folket.
nu i helgen som kommer ska vi ju ha ett hawai tema kan bli skoj sätter in lite bilder sen ha det bra håkan

2007-09-04 @ 16:10:57
URL: http://skidrowfans.blogg.se
Postat av: evans

Vad kul att läsa din lista! Jag ska göra den när jag har funderat klart :) Måste kanske intervjua maken om mina ovanor också...

2007-09-04 @ 19:22:58
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Nell

Jaha. Skulle man lägga ut den på sig egna blogg?? Attans, det fattade inte jag. Det kanske jag gör någon dag. ;-)

2007-09-05 @ 09:26:42

Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0