fågelbo i vägen....

image358

Vad gör man när sotaren kommer till nya huset för att kolla allt och det inte går?
Han inser frustrerat att det ALDRIG sotats i den skorstenen och frågar förundrat hur de över huvud taget kunnat elda i den öppna spisen eftersom det sitter ett STORT fågelbo fast i skorstenen.... Boet är så stort att han inte ens vill försöka få bort det eftersom resultatet hade blivit en totalt sotig och dammig övervåning.
Suck, det fick vara så länge. Han ska återkomma när de flyttat ut alla möblerna och innan vi flyttar in.
(Lite trist är det att skorstenen hade fryst sönder och skulle behöva bytas ut. I alla fall den delen som finns på taket.) Hrm, ingen lust att lägga ut en massa pengar på det, men vad gör man. Ingen risk dock att den pajar ihop totalt.
- Den kan funka i många år till, säger sotaren, tar sitt pick och pack och susar iväg i sin lilla bil.....

Gör mig glad med en kommentar

Postat av: Sussie

Oj då, hoppas det gåt bra ändå.
Vi får vår dom om 2 veckor. Ska bli intressant. Kanske sitter ett boooo där med. Vem vet. He he he!

Kram på dig

P.S snart party.....!

2007-10-19 @ 05:56:31
URL: http://SuEllen.blogg.se
Postat av: Lotta

Det blir säkert bra men vilket fågelbo det måste ha varit,,Ps när han ska ta bort fågelboet kan han inte klä över spisöppningen med plast så kan det inte sota överallt tänker jag...
nu närmar det sig party party ska bli jättekul!
kram

2007-10-19 @ 12:37:35
URL: http://kelo.blogg.se
Postat av: MissyElliot

* till Sussie: Det kommer säkert att gå finemang.
ps. Jag har redan börjat ladda.....he he he ds.

* till Lotta: Han kunde klä igen den, men det skulle behövas ett himla tryck , så han var osäker om plasten skulle hålla. Därför ville han vänta tills det är tomt i rummet....
ps. laddar å laddar å laddar inför partaj...ha ha ha ds.

2007-10-19 @ 13:36:19
Postat av: Kecke

Har säljaren meddelat att skorstenen behöver fixas? Annars bör ni kunna få det åtgärdat innan ni tar över eller pruta på priset anser jag. Låter inte rimligt att ni ska ta den kostnaden.

2007-10-19 @ 18:30:54
Postat av: Myra

Min kommentar såg ut ungefär som Keckes. Men då det inte är roligt med två likadana, så skriver jag om något annat istället. Tex ...eh... Tex... Om.. öh... Varför inte om... eh... Äsch *suckar tungt* Jag kommer inte på nåt. :D

2007-10-19 @ 18:35:03
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: MissyElliot

* till Kecke å Myra: De hade inte sagt något om skorstenen. Vid besiktningen meddelade de att de aldrig sotat den och enligt kontrakt kan vi inte göra något nu i efterhand. Det var vår undersökningsplikt att se till att sotaren kom dit innan besiktningen! Låter konstigt tycker jag eftersom sotaren inte hade tid förrän nu..... Men vad vet väl lilla jag....
:-(

2007-10-19 @ 20:51:03
Postat av: Anonym

Hmm....sånt skall väl meddelas från säljaren INNAN besiktningen. Ni köpte ju huset med fungerande skorsten. Lite dålig stil tycker jag!

2007-10-19 @ 21:28:06

Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0