bästa jobbet - inte bästa arbetsgivaren!

Att vara lärare är det bästa jobb man kan ha! Tyvärr är kommunerna som arbetsgivare inte lika roliga! När jag image433skulle vara föräldraledig skulle det precis sparas in på tjänster på min skola. De blev glada när jag skulle vara hemma för då blev det en tjänst som liksom försvann. Detta innebär att min tjänst inte finns kvar på skolan.
(Hade jag inte fått barn hade jag haft kvar klasslärartjänsten och någon annan hade fått flytta på sig!!!!)

Nu står jag här och kommunen måste ordna arbete till mig, men det kan bli var som helst och vad som helst. Inte alls kul. Jag vill tillbaka till min underbara arbetsplats och kollegerna där! Arbetsgivaren har gett förslag på tjänster jag kan ta, men det är inga som jag riktigt jublar över. Nu rör det ju sig bara om en termin, men ovissheten om nästa termin finns ju kvar. Ingen kan säga hur det ser ut till hösten ännu.

Grr, jag blir så arg! Det borde finnas regler för hur det ska fungera när man är föräldraledig. Och att inte image434arbetsgivaren får göra som de vill.

Ja, jag vet. Jag är anställd i kommunen, inte på just min skola. Och då har de rätt att erbjuda mig tjänst var som helst inom kommunen.

Men det suger ändå!!!


Gör mig glad med en kommentar

Postat av: Sösster

Jag begriper inte det systemet! Så som politikerna tjatar om att vi måste föda fler barn/familj i Sverige
- då skall man väl för fankens inte bli straffad för det?!! Nä, fram för nya bättre politiker i kommunstyrelserna!
*arg i moraliskt stöd*

2007-11-23 @ 11:32:01
URL: http://Catjalainen.blogg.se
Postat av: Sussie

Det är helt sjukt system... Du har väl för fan varit där längre än andra så det borde va dig dom tog tillbaka o flyttade på nån annan. Skit tråkigt för gullan! Hoppas att nästa termin löser sig!!!

Puss på dig

Kram

2007-11-23 @ 12:20:19
URL: http://SuEllen.blogg.se
Postat av: Petra

aaah det är så sjukt!!! *kramar om*

2007-11-23 @ 12:37:03
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: Lotta

Det är så jävla snett med kommunen ibland så man blir tokig bolla runt med människor såhär inte klokt du har alla mina sympatier kram

2007-11-24 @ 08:53:04
URL: http://keloblogg.se
Postat av: evans

Vad jobbigt! Tack och lov hade jag inga sådana problem när jag gick tillbaka efter föräldraledigeheten, även om jag inte fick en riktig tjänstefördelning mellan april och juni det året, men jag fick ju träffa mina kollegor igen! Hoppas att det löser sig på ett bra sätt för dig! Finns det inte elever som kan vara i behov av extra stöd på din skola? Sådant kan man ju jobba med i en termin.

2007-11-24 @ 16:24:13
URL: http://evans.blogg.se

Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0