Lider jag av amnesia?

Har sedan minimannen kom lidit av en allvarlig åkomma, nämligen glömska. Jag kan inte fatta att man kan bli så fruktansvärt glömsk på så kort tid. Jag har alltid sett mig själv som en välorganiserad person som aldrig glömmer födelsedagar mm. Men sedan Elias föddes har jag blivit en förvirrad, glömsk snurrfia! SUCK! Det är väl ok att man glömmer småsaker, men här handlar det små och stora saker som påverkar vardagen.
Här är några exempel:
* Jag glömmer bort tvättiden, vilket resulterar i en överfull tvättkorg och en näst intill naken familj!
* Missade kompismöten, vilket leder till irriterade samtal från vänner som undrar om jag ska bli mig själv snart igen.
* Andra missade möten som gör att det ringer okända och kända människor i tid och otid för att först påpeka lite irriterat hur viktigt det är att hålla tider, för att sedan ironiskt fråga om jag är intresserad av en ny tid.
* en kvarglömd skurhink i köket ledde till en mindre översvämmning(som dock gjorde min 4-åring överlycklig eftersom han tog tillfället i akt att få vattenplaning på köksgolvet ut i hallen)
* Jag kom inte ens ihåg vår förlovningsårsdag, vilket ledde till en skadeglad sambo. (som faktiskt kom ihåg den!)

Jag skulle kunna fortsätta så här länge, men jag blir bara frustrerad när jag behöver fundera över alla mina snurriga tilltag. Vet att det finns forskning om att man kan bli mer glömsk när man ammar sitt lilla barn, men detta är ju störtlöjligt! Kallar därför min åkomma för amnesia, tycker att det passar alldeles utmärkt. Undrar bara hur länge denna amnesia ska hålla i sig. Jag börjar tröttna på denna slarvmaja/snurrfia som tagit min hjärna i besittning.

kramiz

Gör mig glad med en kommentar

Postat av: Catja

Ja, herregud! Nu får du väl ändå rycka upp dig!
hahaha
Glömma sin förlovningsdag.... illa!
hihi

2007-05-29 @ 21:47:29
URL: http://catjalainen.blogg.se

Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0