Min personliga krysslista

Här är många sanningar om mig, en del mer personliga än andra... Inom parantes står mina egna kommentarer.

(x) snott dom här listorna (från syrran)
(x) varit full (mm, men det var länge sedan eftersom jag precis tagit ut bullen ur ugnen, men vad jag längtar!)
( ) fått sparken
( ) bott utomlands
(x) varit i knytnävsslagsmål (på den gamla hederliga Ljungbytiden!)
(x) haft känslor för någon som inte känt samma sak (å, vad det var jobbigt....)
( ) blivit arresterad (beror lite på vad som menas med denna frågan, har iallafall varit på besök i en fylle-cell, suck)
( ) försökt köra ifrån polisen
(x) hånglat med en främling (på den gamla goda tiden då man fortfarande var singel)
( ) gått på en blinddejt
(x) ljugit för en kompis
( ) varit kär i en lärare
(x) skolkat
(x) legat med en medarbetare (som numera är min sambo)
(x) haft one night stand (Göteborg är en mycket trevlig stad!)
(x) avfyrat ett vapen (räknas luftgevär?)
( ) medlem i 10.000 m klubben
(x) haft sex utomhus (har väl hänt nån gång....eller ett par.....)
(x) använt ett falskt id
(x) tittat på en solnedgång
( ) varit med om en jordbävning
(x) sovit under stjärnorna (räknas tält?)
( ) kört av vägen
(x) ifrågasatt mitt hjärta
(x) varit vilse (skulle inte tro det, jag vet alltid var jag är, eh)
(x) simmat i havet
(x) varit förlovad (sedan 17/5 2006)
(x) har barn (två underbara småkillar)
( ) varit gift (näpp, å jag lär välan inte bli det heller om inte karlsloken ser till å friar!)
(x) stannat uppe hela natten
( ) brutit ett ben
(x) skrattat så mycket att jag grät
(x) gråtit så mycket att jag skrattade
(x) fuskat på ett prov
(x) dansat på ett bord (iförd blommig rysch-pysch-klänning!)
(x) kört för fort
(x) varit alldeles för snäll
( ) fjällvandrat
(x) badat naken
(x) Ljugit om hur mycket jag har druckit? (det är tur att mamsen & papsen inte vet allt!)
( ) Ätit en blodig stek? (aldrig i livet!)
(x) Läst en biltidning?
(x) Framgångsrikt använt en borr, hammare och diverse andra redskap? (varför  skulle jag inte gjort det?)
( ) Lovat att ringa dagen efteråt och sedan struntat i det?
(x) Skött grillen under en grillfest? (nån gång, men det är inte min starkaste sida)
(x) Försökt Läst en bok av Jan Guillou? (varför är det sånt ståhej kring den gamle guben?)
(x) Läst ett nummer av slitz? (var är de lättklädda grabbarna?)
(x) Dunkat någon i ryggen i syfte att få denne att känna sig uppskattad?
( ) Känt mig hungrig efter att ha ätit en hel pizza?
( ) Gått på en Ulf Lundell-konsert? (skulle inte tro det!)
(x) Använt händerna till att slå någon i syfte att skada denna person?
(x) Sett alla Die Hard och Rockyfilmerna?
(x) Diskuterat bröst?
( ) Känt mig nödgad att bräcka någon i snusdosedragning?
( ) Känt mig häftig över att åka jättefort i en bil? (270km/h, mäktigt) (varför i hela  friden då?)
( ) Enbart stirrat snettuppåt vid besök på en pissoar?
(x) Lagat någonting på egen hand?
(x) Skrikit "kom igen nu gubbar" på en fotbollsplan?
(x) Tävlat i att dricka öl?
(x) djurintresserad
( ) underviktig (HA HA, den var bra!)
(x) har temperament (inte vad jag vet!)
( ) är svartsjuk
(x) kung
( ) har hund
( ) har katt
(x) trött på falskhet
( ) rik
(x) jobbar med det jag vill göra
(x) har funnit meningen med livet (japp, det tror jag iallafall....)
(x) naturlig blondin (fast just nu brunett)
(x) gillar tacos
( ) vegetarian
(x) röker
(x) gillar CSI (ser varendaste avsnitt)
(x) hånglat med en kompis (åh, vad sånt kan strula till det....)
( ) söker äkta kärlek (näpp, har redan hittat den)
(x) blivit sviken nån gång
(x) tatuerad
( ) gillar kvinnor i uniform (nä, men män i uniform é mumma!)
(x) vill träffa nya vänner
(x) lättcharmad
(x) älskar uteserveringar
(x) vårkänslor (mm, med massa nys i, he he)
(x) överlevt en bilolycka (inget allvarligt, landade upp&ner, men skrämmande)
( ) mist min far
( ) är bostadslös
(x) rökt en cigarett
( ) rökt en cigarr
( ) hånglat med någon av samma kön
(x) blivit dumpad
(x) dumpat någon
(x) rymt hemifrån
(x) sett någon dö/sett en död person (morfar & Håkan, ni fattas mig....)
( ) varit kär i en av mina internetkontakter
( ) varit i Nordamerika
( ) varit i Sydamerika
( ) varit i Mexiko
( ) varit i Afrika
(x) flugit (men det är alldeles för överskattat)
( ) spytt i en bar (nee, men utanför....)
( ) ätit sushi (varför i hela friden då? se till att käket är lagat så vet man att det inte kan sprattla iväg!)
( ) åkt snowboard
( ) varit i ett våldsamt förhållande
(x) tagit smärtstillande (kan säga att ipren & alvedon alltid finns i min handväska)
(x) älskar eller saknar någon just nu
(x) legat på rygg och sett molnen flyga förbi
(x) gjort en snöängel (undvik blötsnö om du inte har galonisar på dej!)
( ) haft ett te-party (hur kan man gilla sån slaske-blask?)
(x) byggt ett sandslott (synd att sand & vatten inte går så bra ihop....)
(x) hoppat i en vattenpöl (snacka om man blir som ett barn på nytt!)
(x) lekt uppklädd
(x) hoppat i en lövhög (undra om jag någonsin blir vuxen!)
(x) åkt släde
(x) fuskat när jag spelat spel (mm, men det är inget jag är stolt över)
(x) varit ensam
( ) somnat i skolan/på jobbet
(x) rört en orm (gillar faktiskt de där ringlande varelserna)
(x) blivit kittlad
( ) blivit rånad
(x) blivit missförstådd
(x) tagit hand om ett råddjur/get/igelkott (vet ni att igelkottar har massvis med löss?)
(x) vunnit en tävling
(x) gått mot rött (fyyy skäms!)
( ) blivit avstängd från skolan
(x) varit i en bilolycka
(x) haft kramp
(x) ätit ett helt glasspaket på en natt (mums, vad Big Pack tresmak é gott)
( ) dansat i månljus
(x) hatat mitt utseende
(x) varit vittne till ett brott
( ) varit besatt av post-it lappar
(x) gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna
(x) varit på andra sidan landet
(x) känt som om jag håller på att dö
(x) gråtit mig själv till sömns
(x) lekt polis och rånare (kan tala om att det är roligare när man har en riktig polis med riktiga handbojor!)
(x) sjungit karaoke (tondöv som jag är blev omgivningen snabbt folktom!)
(x) betalat för mat med bara mynt (som fattig student i Växjö var det bara att tömma spargrisen emellanåt)
(x) gjort något med mig själv som jag inte borde gjort
(x) busringt (stackars Eva Störby!)
(x) fångat en snöflinga på tungan
(x) dansat i regn
(x) skrivit ett brev till tomten (men jag tror inte han fick mitt brev, för han kom inte med de saker jag önskat)
(x) tittat på soluppgången tillsammans med någon jag bryr mig om
(x) blåst bubblor
(x) gjort upp eld på en strand
( ) förstört en fest (det kan väl inte jag veta heller!)
(x) åkt rullskridskor (tur att det finns bra skydd nu för tiden!)
( ) fått en önskan inslagen
( ) haft sex med en apa (nee, men en betedde sig som en.....)
(x) burit pärlor
( ) hoppat från en bro
( ) ätit hund-/kattmat (så fattig har jag aldrig varit!)
( ) sagt till en främling att jag älskar honom/henne
(x) kysst en spegel
(x) sjungit i duschen (vart tar familjen vägen?)
(x) drömt att jag gift mig med någon (dreaming.....dreaming.....dreaming)
( ) limmat fast min hand i något
(x) fastnat med tungan i metall (visste ni att det är ganska korkat att slicka på ett trappräcke mitt i vintern!)
(x) pussat en fisk (det bidde ingen prins....eller hur var det nu?)
(x) suttit på ett tak
(x) skrikit så att jag inte fått luft
(x) byggt en kärra
( ) pratat i telefon i mer än sex timmar (inte 6 timmar, men bra nära....)
( ) inte duschat på en vecka
(x) plockat och ätit ett äpple direkt från trädet
(x) klättrat i träd
( ) haft en träkoja
( ) är rädd för att titta på skräckfilm ensam
(x) tror på spöken
(x) burit fula/annorlunda kläder i skolan för att höra vad folk säger
( ) spelat kyckling
(x) blivit puttad i en pool med kläderna på (å snacka om att jag fick blåmärken på köpet)
(x) blivit tillsagd av en främling att jag är het (snacka om att det gör gött för självförtroendet!)
(x) fångat en fisk och sen ätit den
(x) fångat en fjäril 
(x) haft en Britney Spears-skiva (gillar hennes musik!!! så det så)
(x) glömt någons namn (då var det det här med amnesia...)
(x) sovit naken
(x) svimmat
( ) gråtit på tunnelbanan
( ) haft sex på offentlig plats (vad menas med offentlig plats?)
(x) drömt att jag haft sex med en vän/flera vänner (nu blev ni nyfikna va!)
(x) pratat med en främling i mer än fem minuter
( ) gett en uteliggare mer än 50 kronor
(x) spottat på någon jag ogillat
(x) hoppat bungyjump eller något annat riktigt äventyrligt
(x) haft sex i en IKEAsäng
( ) haft sex i en IKEAsäng på ett IKEAvaruhus
(x) varit svartsjuk
( ) jag kan skriva utan att titta på tangenterna

Snacka om att det är kul att rannsaka sig själ lite då och då....
Kramiz  

Gör mig glad med en kommentar

Postat av: Syster Yster

Ja, kanske lärde jag mig nåt nytt om dig. Fast jag visste ju det mesta. Inte att du haft sex med nån som betedde sig som en apa, dock!
mohahahaha

2007-06-01 @ 20:50:50
URL: http://catjalainen.blogg.se

Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0