"Ingen större lust att sova"

Elliot ligger och försöker somna efter en lång dag. Han har inte någon större lust med det och försöker komma på orsaker till att få vara uppe. Lillebror håller på och ska somna på övervåningen och lägger då och då upp några rejäla illtjut. Elliot kommer ut från sitt rum och blänger på mig och säger:
- Elias väckte mig.
Jag talar om att det inte kan stämma eftersom man inte kan väcka någon som inte sover. Elliot suckar och frågar om jag kan komma in och ligga bredvid honom. Jag är mitt uppe i ett favoritprogram på tv och säger därför: (lite skuldmedvetet)
- Nej, men jag kommer in och pussar på dej i pausen.
Elliot nöjer sig med detta och i pausen tassar jag in till honom. Han är på väg att slumra in, men vill pussa mig många gånger först. Jag säger:
- Nu ska du sova så bra, så ses vi imorgon. Han svarar med trött röst:
- Nu så mamma, titta nu på din tv så bra.....

image8


Gör mig glad med en kommentar

Postat av: Syster Yster

Ja, Elias börjar bli världsmästare i jollring, men när Elliot klämmer sina bästa då kan inte ens den suraste hålla sig för garv!!!
Puss på de små liven från moster!

2007-06-13 @ 22:44:07
URL: http://catjalainen.blogg.se

Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0