A6, en regnig lördag, semestertid å 2 små barn....

Hade sett fram emot en trevlig helg med familjen, men så blev inte fallet. Sambon fick kommendering till Nyköping och försvann vid 15-tiden i fredags och kommer inte hem förrän söndag eftermiddag. SUCK! Fredagseftermiddagen flöt på bra eftersom vi hade haft Malmöbesökarna kvar till middagstid.

Lördag morgon. 05.50. Minimannen vaknar, lägger upp illtjut när jag försöker få honom att somna om, väcker Elliot och så är cirkusen i full gång. Vid 9-tiden börjar jag inse (med regnet ösande ner utanför) att detta blir en lång dag. Ringer akut till lilla mamsen och frågar om hon vill hänga med oss till A6. (då vet jag att nästan hela dagen går.) Härligt, vi åker!
ÅÅÅÅh, inte så härligt. Varenda människa inom flera mils avstånd har också bestämt sig för att åka hit idag. Ingen parkeringsplats, regnet öser ner. Elias har bestämt sig för att inte gillar att åka bil idag. SUCK igen? 

Nu väl hemma. Minimannen har somnat och Elliot myser med lördagsgodis framför en film med Lucky Luke. Lugnt och skönt. Det blev en mycket lyckad dag trots en hel del små intermezzon. Gjorde av med lite pengar också och det är ju alltid roligt!
(tur att sambon jobbar extra, så shoppingen betalar sig. HA HA)

Gör mig glad med en kommentar

Postat av: Sussie

Ja jag är inte avundsjuk på dig...barn på A6=DÖD!
En fika imorgon kanske? Ska själv snart sussa...
Kramiz

2007-06-30 @ 22:10:53
URL: http://SuEllen.blogg.se

Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0