Varför ska det vara så förbenat svårt?

Så länge jag kan minnas har jag kämpat med vikten. Tog tag i mitt liv hösten -02 och gick med i Viktväktarna. Det funkade toppen. Gick ner 12kg på 12 veckor. JIPPIE! Trivdes kanon med mig själv. Vad hände? Jo, jag blev gravid. 22kg extra och så attans svårt att bli av med. Försökte och försökte och försökte. Tja lite grand försvann, men inte som jag hade velat. Pendlade lite upp och ner de följande åren och motivationen verkade som bortblåst. Var med i Viktväktarna en vända, men inte alls så framgångsrikt som sist. Vad hände sedan? Jo, dags att vänta barn. (Gick bara upp 12kg denna gång, men hade cirkus 10kg mer i startvikt. PUST. Sitter just nu och svär över mina 15 överskottskilon. Varje måndag är det dags för ett nytt krafttag och det fungerar ganska ok. Men så kommer sötsuget över mig och jag kan inte alltid stå emot. Efter sommaren ska jag skriva in mig hos Viktväktarna igen och då jävlar! Har alltid varit stolt över min karaktär och att jag (nästan) alltid lyckas med det jag bestämmer mig för. Men det är lite svårare nu när det ska lagas mat till små barn och laga mat är ju inte min starka sida. SUCK!Nog med deppigheter. Ska ta mig igenom sommaren med alla dess lockelser och sedan, till hösten, då jävlar!!
Feta kramizar...

Gör mig glad med en kommentar

Postat av: Junitjej

Viktväktarna är toppen!! Har själv gått ner i vikt med deras hjälp.
Det gäller att man passar sig idag fredagen den 13:de. Är du skrockfull?
Kan du ge mig smakråd:
http://junitjej.blogg.se/1184279493_vilken_frg.html

2007-07-13 @ 09:36:30
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Sussie

Gummsan!
Usch ja vikten är aldrig kul att tampas med... Jag vet att du kommer att fixa det. Tyvärr händer det ju aldrig i den takt man själv vill... Ge inte upp gullet.
Puss på dig

2007-07-13 @ 10:03:00
URL: http://SuEllen.blogg.se
Postat av: Camilla

Undra varför jag inte kan se kommentarerna???

2007-07-13 @ 12:10:53
Postat av: Johanna

Tjenare! Jag följer med dig, vi tar sällskap =) Viktväktarna here we come - nu ska bebis hullet bort =) fast först måste vi njuta av allt gott i sommar...stor kram

2007-07-13 @ 12:49:40
URL: http://radhusidyll.blogg.se
Postat av: Schvesster Esster

Jo kann do itt!! Aj nöo jo kann!! Kämpa på bara... rätt var det är så lossnar det (inte bara själva grejen utan även kilona... hihi)

2007-07-16 @ 19:32:36
URL: http://catjalainen.blogg.se

Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0