jag undra, sa flundra.....

Livet är fullt av små och stora funderingar. En del är viktigare än andra. Det finns en del urbota dumma men samtidigt väldigt roliga. Här kommer några...

Vart tar den vita färgen vägen när snön smälter?

Vad gör du om du ser ett utrotningshotat djur som äter en utrotningshotad växt? 

Varför måste man boka tid hos en synsk?

Varför trycker man hårdare på fjärrkontrollen när batterierna håller på att ta slut?

Varför kallas det biljard när det bara är femton bollar på bordet?

Varför tillverkar de inte flygplan i samma material som den svarta lådan? Den håller ju alltid.

Varför bär kamikazepiloter hjälm?

Varför steriliserar de nålen på sprutan inför den dödliga injektionen?

Varför skäller inte kastrerade hundar i falsett?

Varför finns det inte kattmat som smakar möss?

Varför heter det extrapris när det inte alls kostar extra mycket?

Varför finns bokstaven "s" i ordet läspa?

Varför är det aldrig upptaget när man ringer fel?

Varför heter det rusningstrafik när bilarna kör som långsammast?

Varför heter det hungerstrejk? Det borde väl heta matstrejk?

Vilken är mörkrets hastighet?

Är sterilitet ärftligt?

Finns det ett annat ord för synonym?

Om kärleken är blind, varför är det då så populärt med sexiga underkläder?

Om majsolja kommer från majs, var kommer då barnolja ifrån?

Gör mig glad med en kommentar

Postat av: Den du delar 25% av dina med...

Jag skulle nog kunna svara på ett par av dem, naturvetare som man är... mohahahaha

2007-07-22 @ 15:42:57
URL: http://catjalainen.blogg.se
Postat av: Den du delar 25% av dina gener med...

Skrev feli det första så jag tar det igen...
öööhhh (hur var det med den där "dum"-listan?)
Jag skulle nog kunna svara på ett par av dem, naturvetare som man är... mohahahaha

2007-07-22 @ 15:44:33
URL: http://catjalainen.blogg.se
Postat av: Junitjej

Kloka frågor!!!

2007-07-22 @ 19:02:54
URL: http://junitjej.blogg.se

Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0