É du rolig eller?

Elliot är en liten gryta med stora öron. Han hör allt man säger och kommenterar gärna. (speciellt om man sagt något som man inte borde.)
Det har ju regnat i evigheter och Elliot har inte varit ute speciellt mycket senaste tiden. Detta har inneburit en hel del lekar och leksaker överallt. Jag bad honom att plocka iordning på sitt rum innan middagen.
- Måste jag? svarade han.
- É du rolig eller? svarade jag. Det är klart att du måste.
- ÅÅÅh, suckade han.
- Nu gör du det på en gång, ok?
- Ok då, det lovar jag, svarade han och traskade iväg in på sitt rum.
 
Det gick en stund och när middagen var klar så ropade jag på Elliot. (Ska tilläggas att jag hade hört honom leka en massa och var övertygad om att han inte städat alls)
- Se till och börja städa nu! röt jag. Middagen är klar och du har inte ens börjat städa!
Ut från rummet kommer en förnärmad Elliot, blänger på mig och säger:
- É du rolig eller? Klart att jag har städat klart. Det lovade jag ju att jag skulle göra.

(oops, jag kände mig inte speciellt rolig kan jag lova!)                   

Gör mig glad med en kommentar

Postat av: Kent o Lotta

Hehe det har man ju gjort själv några gånger :)
va goa de är de små liven! kram

2007-07-08 @ 18:31:54
URL: http://kelo.blogg.se

Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0