100 saker du inte behöver veta om mig

1.            Jag bor i ett rosa hus (ska målas om hösten -07)
2.
            Jag sitter ofta vid datorn (attans bloggande!)
3.            Jag har haft piercing i naveln. (tog ut den när jag blev gravid)
4.            Jag vill vara smal men hatar att banta
5.            Jag sover helst på höger sida
6.            Mina syskon är 3 till antalet
7.            Har en förmåga att prata en hel del jämt och ständigt
8.            Jag kan inte sjunga (bara falskt)
9.            Jag pratar en hel del i telefon (bla bla bla!)
            
10.        Min mamma heter Gunilla
11.        Min pappa heter Carsten
12.        Jag är inte bra på att laga mat (förutom enklare husmanskost)
13.        Jag gillar actionfilmer
14.        Jag gillar inte svenska filmer
15.        Trivs i vår lilla röda stuga vid Bolmen (åh, lilla Löjudden)
16.        Jag kan inte ha mina favoritjeans (ursäkten heter: fick barn för 7 månader sedan)
17.        Jag avskyr program som "Hey Baberiba"
18.        Jag dricker ca 2 liter vatten om dagen
19.        Jag har fortfarande bra syn (så jag slipper både glasögon och linser)
20.        Fullkomligt älskar Kexchoklad
            
21.        Jag är urusel på trädgårdsskötsel
22.        Favoritmusiken är trallvänlig "blipp-blopp"
23.        Jag är romantisk och vill någon gång gifta mig (hrm)
24.        Marcus är mannen i mitt liv...
25.        ...och Elliot och Elias killarna i mitt liv
26.        Mina högstadiebetyg var fantastiska (4,6)
27.        Mina gymnasiebetyg var usla (3,2)
28.        Favoritblommor är prästkragar och blåklockor
              
29.        Jag är ganska barnslig ibland
30.        Jag har storlek 38 i skor
31.        Jag är 164 cm lång
32.        Min vikt skulle jag inte drömma om att yppa här
33.        Min favoritfärg på kläder är svart
34.        Hemma hos oss får man inte äta framför tv:n
35.        Jag älskar att fira jul
            
36.        Jag vill lära mig mer om datorer
37.        Jag är dålig på att vattna blommorna
38.        Jag gillar när jag får besök i min gästbok... (så nu vet du vad du måste göra)
39.        ...och vill mycket gärna ha kommentarer på min blogg (kom igen nu)
40.        Fötter är bland det värsta jag vet
41.        Jag gillar vitt vin (speciellt pratvinet Dreams)
42.        Jag är född i Värnamo
43.        Min sambo är också född i Värnamo
44.        Mina söner är födda i Värnamo
45.        Jag är rädd för tandläkaren
46.        Rödvin går inte att dricka
47.        Jag är allergisk mot citrusfrukter...
48.        ...och mot ananas
49.        Det är Marcus som lagar den mesta och godaste maten här hemma
50.        Min fotbollskarriär varade mellan -80 och -94
            
51.        Jag spelade back (för jag var inte bra på att göra mål)
52.        Min pappa är född i Skåne (jaaaaa)
53.       Verkligen avskyr fästingar
54.        Jag gillar att organisera
55.        Gillar att poppa popcorn (i gryta, ej micro)
56.        Mina ögon är gröna
57.        Jag gillar inte att flyga (är inte rädd, men blir alldeles tung och konstig i bollen)
58.        Jag kan vifta på höger "pek-tå"( bara den och de andra är helt stilla)
59.        Jag fixar inte snurrkaruseller (bläää)
            
60.        Jag blir åksjuk när jag åker bli och buss...
61.        ...men inte om jag kör själv (bil alltså!)
62.        Jag är nog lite pedantisk (eller?)
63.        Läser gärna, ofta och fort
64.        Jag fick en lamineringsapparat i julklapp av sambon :-)
65.        Jag blir beroende av nässpray med jämna mellanrum
66.        Min syster är min bästa vän
67.        Jag önskar att jag var duktig på att sjunga
68.        Är nog ganska intelligent (eh, lite ego här ja!)
69.        Älskar mitt arbete som lärare
70.        Har genomgått kejsarsnitt och vanlig förlossning
71.        Gillar aerobics (å hopp å skutt)
72.        Jag har ganska stort kontrollbehov
73.        I min frys finns det alltid glass
            
74.        Föredrar sommaren framför vintern
75.        Har flugit helikopter (sambons syster Fredrika var pilot)
76.        Nöje nummer 1 = shopping (speciellt svag för barnkläder!)
77.        Jag har varit full någon gång (eller två eller tre eller...)
78.        Jag är dålig på matte...
79.        ...men bra på engelska
80.        Jag skulle vilja resa till Västindien, Australien och Thailand
81.        Mitt lyckonummer är 6
82.        Jag har haft en katt som hette Ronja
83.        Jag har jobbat som croupier
84.        Det är mysigt att somna sked (men sedan vill jag ha min säng ifred)
85.        Diskar hellre för hand än i diskmaskin (puckat va!)
86.        Jag snor med mig skolmaterial från jobbet
            
87.        Vitlök är äckligt
88.        Jag samlar på Disneyfilmer
89.        Jag får fortfarande visa legitimation när jag ska köpa cigaretter (fast jag är 33!)
90.        Jag dricker allra helst vatten        
91.        Jag har gått hem en söndag i samma kläder jag hade ute på lördagskvällen
92.        Jag har gått direkt från en efterfest till jobbet (fy f-n vad det var tungt!)
93.        Min pappa har fått hämta mig på polisstationen (usch, så pinigt!)
            
94.        Jag har slickat på ett trappräcke på vintern (var 5 år och ni kan gissa vad som hände)
95.        Jag älskar att spela spel
96.        Jag har backat in i en stillastående bil
97.        Jag har läst serien om Ayla femtielva gånger
98.        Jag pratade mig igenom min skoltid (eller vad säger du Suellen?)
99.        När jag var liten bet jag på naglarna så jag knappt kunde använda mina händer
100.     Jag älskar alla former av listor (det borde du ha fattat nu!)     

Gör mig glad med en kommentar

Postat av: sussie

He he....du o dina listor. Kul att läsa andras men tråkiga att göra själv.
Puss på dig!

2007-07-29 @ 18:26:49
URL: http://SuEllen.blogg.se
Postat av: Schvesster mässter

Du är så klart min bästa vän med, syrran...!
Ett påpekande bara... Jag som är lite bättre å matte vill bara säga att det heter sextioett och inte femtioelva!
mohahahaha

2007-07-30 @ 11:43:13
URL: http://Catjalainen.blogg.se
Postat av: Camilla till syrran

Värst vad du var rolig då!!!
akta dej så du inte får på moppo!!!!

2007-07-30 @ 16:00:19
Postat av: Camillas lockar

Kul! En sån här lista har jag också, fast på min hemsida :-)

2007-07-31 @ 16:14:46
URL: http://www.lockar.se/blog/

Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0