bebismysterie 2 - blöjan borta då....

Var på äventyr igår (mer om det senare) och kom hem sent. Följden av detta blev att minimannen inte fick på sig en "nattblöja" och nästa följd blev att blöjan läckte framåt morgontimmarna. image216
Happ, bara upp å hämta en torr blöja. Under dessa korta sekundrar jag var borta hann minimannen vända runt på mage, ta i för kung och fosterland och lägga en kladd av nummer två i sängen. (Ja, ja, nu vet jag att du skrattar och tänker att jag får skylla mig själv som lämnade honom utan blöja, och det kan du väl ha lite rätt i.)


Men det är inte det som är mysteriet. Utan detta i att bebisar nästan alltid bestämmer sig för att lossa på trycket på ett eller annat sätt så fort blöjan är av. Dags att byta blöja = kiss (oftast) i vädret och ha det bra, och ni som har pojkar vet att det är fart på den där strålen.

Varför gör bebisar på detta viset?

Gör mig glad med en kommentar

Postat av: Johanna

Hm...vet att jag ställde samma fråga en gång..och fick då svaret att det beror på att det blir kallt...!?!.men...annars har jag heller ingen aning. Min tjej lättade på trycket i badkaret
igår...inte heller så himla kul =) eller...jo...lite...M fick fiska efter...det som flöt och försöka fånga upp...*fniss* Kram

2007-08-12 @ 10:08:28
URL: http://radhusidyll.blogg.se
Postat av: Hon med två pojkar med.

Jag skrattade INTE när jag läste om bajset i sängen...hm... jag lovar!...inget, faktiskt.....
Adam utsatte oss för mysterium när han var liten. HAn kissade ALLTID på pappa och ALDRIG på mig. Det tycker jag var skumt. Bra. Men skumt.

2007-08-12 @ 17:33:53

Säg något är du snäll:

Du heter:
stammis?

Din e-postadress: (bara jag som ser)

Var kan jag hitta dig?

Vad säger du?

Trackback
RSS 2.0